'Pogoda na linki'
Oto kolejny przypadek efektywnego wykorzystania aktualnych trendów i okoliczności w sprzedażowej kampanii reklamowej realizowanej na stronach wyszukiwarki...
Gdy w kraju załamała się pogoda i zaczęły padać ulewne deszcze, wszyscy - martwiąc się o swoje urlopy - rozpoczęli poszukiwania 'ciepłej' alternatywy dla wakacji w Polsce. Postanowiliśmy wykorzystać ten trend w kampanii linków sponsorowanych dla biura podróży Rainbow Tours.
24 czerwca br. wprowadziliśmy do kampanii linków emitowanych na stronach wyszukiwania Google teksty reklam podkreślające to, że w kraju jest chłodno, mokro i że warto w związku z tym wykorzystać swój urlop na wyjazd zagraniczny. Reklamy, które na chwilę obecną biją rekordy popularności cytujemy poniżej.
Wycieczki Last Minute
Tęsknisz za ciepłymi... krajami?
Wyjedź z nami!
www.rainbowtours.pl
Zagraniczne Last Minute
Możesz tu zostać i marznąć lub...
Wyjechać i korzystać ze słońca!
www.rainbowtours.pl
Last Minute i Słońce
Wycieczka do ciepłych krajów
lekiem na lokalną pochmurność!
www.rainbowtours.pl
To one podobają się internautom najbardziej, dlatego są wyświetlane najczęściej (odnotowują aż 78% odsłon w swojej grupie!). W grupie reklamowej, w której funkcjonują (a jest to grupa reklam ogólnych, wyświetlanych na najbardziej popularne zapytania turystyczne) stanowią zaledwie jedną trzecią wszystkich tekstów, natomiast generują przy tym 73% ruchu na witrynie RT... (dane pochodzą z okresu 24 czerwca 2009 - 8 lipca 2009).
Jakie są efekty?
Wykorzystanie w linkach sponsorowanych obecnego boomu na turystykę zagraniczną sprowadziło do Rainbow Tours kolejnych zainteresowanych wyjazdem do 'ciepłych krajów' i egzotycznym urlopem z dala od Polski. Najbardziej atrakcyjne kierunki (i terminy wycieczek) sprzedają się jak przysłowiowe świeże bułeczki.
Zachęcamy do zapoznania się także z innymi - opisywanymi przez nas wcześniej - przykładami wpływu 'zdarzeń zewnętrznych' na przebieg i możliwość optymalizacji kampanii SEM.
Świąteczne hity TV generują kliki
Linki muszą żyć
Tragiczne linki sponsorowane
Masakra w Adwords
Szukanie i klikanie a kalendarz zdarzeń
--
Aneta Mondry
2 komentarzy:
Gratuluję sukcesu, chociaż jak dla mnie w drugim i trzecim boksie brakuje wyraźnego call to action. Poza tym sam przekaz jest bardzo ogólny i nie przemyca żadnych konkretów (np. wycieczki do ciepłych krajów już od 1499 zł) ale być może takie gorzej sprawdzałyby się przy frazach ogólnych.
Dziękujemy za komentarz i spieszymy z wyjaśnieniem... :-)
Teksty reklam mają charakter ogólny, ponieważ wyświetlają się na ogólne zapytania (np. "wycieczki last minute"), a nie na zapytania o konkrety (kierunek, termin, czy cena wyjazdu).
Poza tym, zabieg z nawiązaniem do aktualnej pogody bazuje na konkretnych zachowaniach internautów, którzy (trochę w panice, bo późno już na planowanie trwających właśnie wakacji) szukają "jakiegoś wyjazdu do ciepłych krajów", a nie konkretnej wycieczki np. do Egiptu.
Co do call to action... nawet jeśli uznać je za "mało wyraźne" (w przypadku wskazanych przez Pana tekstów), to chyba najistotniejsze jest to, że teksty są efektywne (mimo wszystko).
Prześlij komentarz