2 lipca 2009

Ile kosztują kliki w Runiecie

Centrum analiz - Biegun przedstawiło dane o średnich cenach za kliknięcie i dynamice wzrostu cen za klik w 27 największych, pod względem budżetu, sektorach Runietu: samochody, AGD i RTV, wypoczynek, technika cyfrowa i komputerowa, znajomości, zdrowie i uroda, meble, medycyna, nieruchomości, wykształcenie, poszukiwanie personelu, oprogramowanie sprzętowe, towary przemysłowe, rozrywka, remont mieszkania, komunikacja, usługi turystyczne, usługi finansowe i usługi prawne.


Najdroższe są wejścia z linków sponsorowanych w sferze usług finansowych, najtaniej jest w kategorii - rozrywka. Aktywniej od pozostałych (w 2008 r.) rosły stawki CPC w kategoriach: znajomości (68%), samochody (40%) oraz AGD i RTV (45%). Minimalny wzrost stawek został zarejestrowany w kategoriach - oprogramowanie sprzętowe (2%) oraz - wykształcenie (5%).

Największy spadek budżetów reklamowych odnotowano w kategoriach: usługi finansowe (-34%, spadek do 0,58$ za kliknięcie), poszukiwanie personelu (-33%) i usługi prawne (-25%, spadek o 0,29 - 0,33$.).



--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: