22 czerwca 2010

Efekt ROPO w branży finansowej

ROPO

Research Online Purchase Offline, czyli poszukiwanie w Internecie informacji o produktach lub usługach, których zakup następuje offline - w 'tradycyjnej' placówce.

Jak to wygląda w branży finansowej?

Pentor RI przeprowadził w kwietniu tego roku badania na tysięcznej próbie klientów Banku Zachodniego WBK, aby prześledzić proces decyzyjny. Wnioski są następujące...

Pomysł nabycia / założenia konta bankowego pojawia się mniej więcej 3 tygodnie przed dokonaniem zakupu. W ciągu tych trzech tygodni klient poszukuje informacji o koncie. W 65% przypadków udaje się do banku. W 25% przypadków korzysta z Internetu. Osoby, które zbierają informacje przez Internet, w 58% odwiedzają serwis banku, w 50% używają wyszukiwarek. Ponad 70% respondentów poszukuje takich informacji online kilka razy w tygodniu, codziennie lub nawet częściej. Potencjalny klient banku opiera się średnio na dwóch źródłach informacji o koncie, które planuje zakupić (założyć). Najczęściej jest to osobista wizyta w banku i rozmowa z doradcą finansowym oraz... dane pozyskane w Internecie. Te dwa źródła informacji oceniane są jako najbardziej przydatne. Spośród źródeł internetowych natomiast, najbardziej przydatne i najchętniej wykorzystywane są strony WWW banków oraz wyszukiwarki internetowe. Potem... długo, długo nic...



Czy reklamować zatem usługi finansowe w Internecie?

Tak. Okazuje się, że dwa razy więcej osób obejrzy naszą reklamę w Internecie, niż na przykład w prasie.


--
Aneta Mitko


Udostępnij:

3 komentarzy:

bluerank pisze...

Osoby zainteresowane prezentacją z tego badania prosimy o kontakt bluerank@bluerank.pl

Reklama w internecie pisze...

Ciekawe dane , może masz pomysł jak skusić klienta aby skorzystał ze strony partnerskiej z leadami lub refami?

bluerank pisze...

W tym temacie wszystko zależy od charakteru strony partnerskiej i leadów.