Ostatnie chwile GAP-a na Google Day dla agencji
31 maja odbył się kolejny Google Day dla agencji. Spotkanie poświęcono przede wszystkim programowi certyfikacji AdWords. Nowe rozwiązania zaprezentowała urocza i kompetentna, Produkt Marketing Manager firmy Google – Agnieszka Tomalak. Zmiany są odpowiedzią na uwagi zgłaszane przez agencje, które narzekały na łatwość uzyskania certyfikatu, jego ograniczoną promocję, skostniałość procedury.
Podstawowe modyfikacje programu certyfikacji obejmują:
- rezygnację ze starego nazewnictwa egzaminu i programu – GAP,
- zastąpienie jednego egzaminu czterema (egzaminem podstawowym i trzema specjalistycznymi: z zakresu reklamy w sieci wyszukiwania, sieci partnerskiej, raportowania i analiz danych),
- podział certyfikacji na firmową (status certyfikowanego partnera) i indywidualną (certyfikat kwalifikowanego specjalisty),
- zmiany kryteriów certyfikacji firm (przedsiębiorstwo będzie musiało zarządzać budżetem na poziomie min 10 000 USD w okresie 90 dni, zatrudniać przynajmniej jednego specjalistę z certyfikatem, zaakceptować regulamin korzystania z usług),
- zmiany kryteriów certyfikacji indywidualnej (specjaliści muszą zdać egzamin podstawowy i jeden egzamin specjalistyczny, podwyższono progi zaliczeniowe do 85%),
- udzielenie wsparcia marketingowego przez Google certyfikowanym partnerom (m.in. poprzez wyszukiwarkę specjalistów, promowanie logotypu certyfikowanego partnera AdWords).
Kolejny blok prezentacji Google Day dla agencji dotyczył wybranych tematów egzaminu z podstawowych zasad reklamowania AdWords. Mariusz Gąsiewski (jak zwykle rzetelny) przedstawił metody optymalizacji słów kluczowych, grup reklamowych, tekstów reklamowych. Natomiast Tomasz Karolak, krótko i rzeczowo zaprezentował funkcjonalność Edytora AdWords. Zwrócił uwagę na dobre praktyki korzystania z narzędzia (pobieranie zmian przed rozpoczęciem pracy, sprawdzanie modyfikacji przed wysłaniem, pobieranie rozbudowanych kampanii etapami, zwracanie uwagi na wyświetlane komunikaty i rozpoznawanie ich znaczeń).
Tegoroczny Google Day dla agencji był wyjątkowo długi. Zabrakło mu jednak różnorodności cechującej poprzednie edycje, ciekawych case studies i charyzmatycznych prowadzących. Szkoleniowo - informacyjna część konferencji nie spełniała w pełni oczekiwań (krótko zaprezentowano proste zagadnienia). Wychodząc z założenia, że na Google Day obecni byli m.in. specjaliści na co dzień prowadzący kampanie AdWords, można było pokusić się o choćby jedną bardziej zaawansowaną merytorycznie prezentację.
--
Aneta Mitko
4 komentarzy:
dość krytyczna relacja... :)
No coz... Mamy porownanie z poprzednimi tego typu imprezami i pewnie z tego faktu wynika pewien 'niedosyt' :)
Relacja z SEMcampu będzie łagodniejsza :-)
Relacje z Google Day przygotowala Dominika i jest to subiektywne spojrzenie osoby, ktora uczestniczyla juz w kilku poprzednich imprezach :)
Prześlij komentarz