15 czerwca 2010

Raport Internet 2k10

A w nim między innymi: ranking firm internetowych, kondycja finansowa polskiego e-biznesu, wyniki oglądalności najważniejszych portali, badania, artykuły i wywiady z przedstawicielami branży.

Całość (ponad 300 stron w pliku PDF) do pobrania tutaj, tymczasem zapoznajcie się z wybranymi informacjami z tego dokumentu...



Połowa wydatków na reklamę online w Polsce przeznaczana jest na reklamę graficzną, a jedna czwarta na marketing w wyszukiwarkach. Ile dzięki temu zarabia polski oddział Google? :) Jak twierdzą autorzy raportu, wiele wskazuje na to, że ubiegłoroczne przychody Google Poland mogły zbliżyć się do 300 mln PLN.

A jeśli już jesteśmy przy liczbach, to warto wspomnieć, że rynek handlu elektronicznego to pod względem wielkości obrotów największa część polskiej branży internetowej. Jego wartość w 2009 roku oszacowano na 13,4 mld zł, z czego 5,3 mld zł wygenerowały sklepy internetowe.



--
Aneta Mitko


Udostępnij:

1 komentarzy:

bluerank pisze...

Jeszcze słowo wyjasnienia dot. zamieszczonego w Raporcie rankingu agencji SEM... oraz aktualizacji danych (errata str. 323 opisujących tam spółkę Bluerank.

Podane w zestawieniu kwoty są zaniżone.

Dane za 2008 rok obejmują zaledwie 5 miesięcy działalności Bluerank, natomiast podsumowanie roku 2009 (podobnie jak podsumowanie 2008 roku) nie uwzględnia budżetów mediowych PPC (które w przypadku pozostałych firm zostały uwzględnione).

Reasumując, poniżej podajemy zainteresowanym aktualne dane liczbowe opisujące funkcjonowanie Bluerank na rynku agencji SEM w roku ubiegłym.

Przychody netto ogółem 2400 tys. PLN. Z uwzględnieniem zarządzanych budżetów mediowych jest to kwota ok. 4000 - 4500 tys. PLN.

Dlaczego pojawiają się tego typu rozbieżności? Ponieważ specyfika
działalności agencji reklamowych pozwala fakturować budżety mediowe lub ich nie fakturować. Oznacza to w praktyce, że klient albo płaci za media bezpośrednio - sam, albo płaci agencji, która go obsługuje, a ta wówczas realizuje zakup przestrzeni reklamowej. Tylko w tym drugim przypadku budżet mediowy jest fakturowany przez agencję, a kwoty te wliczają się oficjalnie do jej przychodu.