Opener, a wybory prezydenckie
Może jeszcze trochę "nieporadnie", może w nie do końca przemyślany i zorganizowany sposób, jak podkreśla portal interaktywnie.com, ale jednak...
Inicjatywę... w sumie... chyba warto pochwalić?
--
Aneta Mitko
SEM to połączenie technologii i słowa, które pozwala docierać z informacją i reklamą do 92% użytkowników Internetu. To jedna z najskuteczniejszych form
promocji online...
Do lektury i dyskusji na ten temat, zapraszają specjaliści Bluerank, jednej z najlepszych agencji SEM w Europie wg jury konkursu European Search Awards (drugi raz z rzędu w finale kategorii "Najlepsza agencja"). Od 2005 r. realizujemy projekty marketingowe w wyszukiwarkach internetowych w Polsce i na świecie.
Może jeszcze trochę "nieporadnie", może w nie do końca przemyślany i zorganizowany sposób, jak podkreśla portal interaktywnie.com, ale jednak...
Ponad połowa reklamodawców zwiększy wydatki na sieci kontekstowe – wynika z badania przeprowadzonego przez Adkontekst wśród klientów tej sieci. W gronie ankietowanych byli zarówno przedstawiciele domów mediowych oraz agencji SEM, jak i osoby reprezentujące klientów bezpośrednich, odpowiedzialne za budżety marketingowe.
Domy mediowe i agencje marketingowe w ubiegłym roku przeznaczyły na reklamę w sieciach kontekstowych średnio ok. 25% budżetów SEM, a klienci bezpośredni ok. 31%. Wartość tego rynku wynosi zatem przybliżeniu 89 mln PLN.
Na pytanie o wysokość budżetu reklamowego PPC przeznaczonego na działania w sieciach kontekstowych w 2010 roku, 55% agencji marketingowych odpowiedziało, że planuje jego zwiększenie. Takiej samej odpowiedzi udzieliło 44% klientów bezpośrednich. Tylko 6% klientów bezpośrednich zadeklarowało zmniejszenie tych nakładów.
Kluczowe wnioski z badania
Sieci kontekstowe są dla marketerów ważnym kanałem komunikacji z konsumentami podczas planowania kampanii PPC – kampanie tego typu realizuje 83% ankietowanych domów mediowych i agencji SEM oraz 90% klientów bezpośrednich.
Znakomita większość marketerów z agencji SEM oraz domów mediowych wykorzystuje kampanie w sieciach kontekstowych w celu budowania zasięgu (90%). Duże znaczenie dla nich odgrywają również dwa pozostałe cele - direct response oraz budowanie świadomości marki. W tym przypadku preferencje klientów bezpośrednich są inne – ponad 70% z nich przeprowadza za pomocą reklamy kontekstowej kampanie direct response.
Zarówno marketerzy z domów mediowych, jak i klienci bezpośredni są zgodni w kwestii największych zalet reklamy kontekstowej; szeroki zasięg (odpowiednio 75% i 68% odpowiedzi) oraz korzystna cena i dobór kontekstowy. Sieci kontekstowe pozwalają reklamodawcom skierować przekaz reklamowy do tych internautów, którzy są potencjalnymi klientami, ale z różnych przyczyn nie wpisali zapytania bezpośrednio do wyszukiwarki. W sieciach kontekstowych reklamodawca ma szansę dotrzeć do użytkowników we wcześniejszych fazach procesu zakupowego. Gdy reklama pojawia się im w kontekstowym powiązaniu z treścią artykułu lub strony, którą aktualnie czytają, daje to szansę zapoznania się z reklamowaną ofertą i w efekcie skorzystania z niej.
57% badanych agencji i domów mediowych płaci za kliknięcie w sieci kontekstowej mniej niż za kliknięcie w reklamę w wynikach wyszukiwania. Analogicznie, mniejsze CPC dla sieci kontekstowych deklaruje 57,1 % klientów bezpośrednich.
Wśród respondentów z domów mediowych oraz agencji marketingowych najpopularniejsze produkty reklamowe wykorzystywane w sieciach kontekstowych to reklamy tekstowe (95%) i statyczne reklamy graficzne (90%). Dużym zainteresowaniem cieszą się też reklamy intekstowe (60%). Z kolei przy niemal takiej samej popularności reklam tekstowych (96%) klienci bezpośredni znacznie rzadziej korzystają z reklam graficznych statycznych (39%).
Zachęcamy do zapoznania się z pełnym (23-stronicowym) raportem
„Reklama kontekstowa jako element Search Engine Marketingu”
Znajdziecie tam m.in. informacje o tym, gdzie można się reklamować, jaki zasięg ma która sieć kontekstowa, jakie modele rozliczeń są chętniej wykorzystywane przez reklamodawców, jak kształtują się ceny, jakie są dostępne formaty reklam, etc.
--
Aneta Mitko
Na prośbę Redakcji interaktywnie.com, Bartek Kołodziejczyk - SEO specjalista Bluerank, ocenia - pod kątem optymalizacji serwisu względem wyszukiwarek internetowych - nową wersję Dziennika (dostępną obecnie pod adresem beta.dziennik.pl).
Znalezione na bash.org.pl... :)
- Jak jest po angielsku "prąd zmienny"?
- Dzięki
- To w takim razie jak jest "prąd stały"?
15 czerwca w warszawskim klubie Skwer odbyły się II Warsztaty Finansowe Google. Przedstawione prezentacje pozwoliły uczestnikom zapoznać się z głównymi kierunkami rozwoju Google oraz z możliwościami marketingowymi, jakie niesie ze sobą wykorzystanie jego produktów.
I tak... Pierwszą, bardzo ciekawie poprowadzoną prezentację Artura Waliszewskiego (Country Director Google Polska) można podsumować słowami: Internet zje pozostałe media i przeniknie do naszej codzienności. Nastąpi głęboka integracja życia online i offline, a technologia i Sieć nie będą już wymagały obycia, bo to one „nauczą się człowieka”, a nie odwrotnie. Mottem prezentacji były słowa Winstona Churchila - To nie jest koniec, to nawet nie jest początek końca, to dopiero koniec początku.
Druga prezentacja, może mniej spektakularna, lecz zdecydowanie najbardziej interesująca pod względem treści, przedstawiała wyniki badań ROPO (Research Online, Purchase Offline) przeprowadzonych na reprezentatywnej grupie Polaków korzystających z usług branży finansowej. Badanie to zostało zrealizowane przez Pentor International Research przy współpracy z bankiem BZ WBK. Gorąco zachęcamy do zapoznania się z wynikami tego badania.
Trzecim prelegentem (nadprogramowym :) był Michał Kramarz (Senior Account Manager CEE Travel & Retail). Zaprezentował on wykorzystanie narzędzi Remarketingu oraz Cast Your Net dla zwiększania zasięgu i skuteczności w pozyskiwaniu użytkowników.
Remarketing pozwala na zindywidualizowanie przekazu reklamowego kierowanego do internautów, którzy w przeszłości odwiedzili już nasz serwis. Możemy dzięki temu zaproponować im dodatkowe korzyści z ponownego odwiedzenia strony i zachęcić do skorzystania z naszych usług. Profity? Na przykład współczynnik konwersji (CVR) w kampanii remarketingowej, przewyższający o ponad połowę wartości z kampanii kierowanej na wyszukiwarkę i nawet trzykrotnie z kampanii kierowanej na witryny.
Cast Your Net (CYN) jest natomiast narzędziem służących do rozbudowy (w sposób częściowo zautomatyzowany) kampanii w sieci kontekstowej tak, aby przy dużym zasięgu trafić do wąskiej grupy rozproszonych w Sieci użytkowników. Niestety, to narzędzie dostępne jest tylko dla pracowników Google i za ich pośrednictwem możemy skorzystać z jego funkcjonalności.
Miejsce Michała Kramarza na scenie zajął Piotr Kowalski z prezentacją o Miejscach Google, czyli nowej odsłonie Centrum Firm Lokalnych Google. W tej części rewolucji nie było, ale dobrze też, że temat się pojawił, bo branża finansowa z pewnością mogłaby z tego produktu korzystać szerzej.
Na finał Google przygotowało tort z wisienką, tzn. wykorzystanie YouTube w kampanii promocyjnej produktu i marki. Prezentacja poparta była „casem w kolorze magenta”, czyli kampanią Millenium Banku, w której kluczowym elementem był konkurs na reklamę video nowej oferty. Adam Kwaśniewski (Członek Zarządu SMB i Szef Grupy E-Commerce, Head of D’n’A, Google Poland) w obrazowy i nieszablonowy sposób przedstawił rozmach i efekty całego przedsięwzięcia. Prezentacja była o tyle ciekawa, że był to pierwszy tego typu case z wykorzystaniem YouTube na rynku polskim.
W podsumowaniu Adam Kwaśniewski porównał sprawne wykorzystanie produktów Google do umiejętności (i możliwości konstrukcyjnych) MacGuyvera, a osoba, która odgadła prawdziwe imię tego bohatera wyjechała z warsztatów na nowej hulajnodze (zresztą podobnej do tych, na których prelegenci wjeżdżali na scenę ;).
Całe spotkanie miało przebieg dość wartki i nienużący, co jest dużą zaletą, biorąc pod uwagę, że warsztaty kierowane były do klientów końcowych, a nie do agencji SEM.
--
Aneta Mitko
Pierwszy dzień po niedzieli wyborczej. Przed nami druga tura. Wpisujemy w Google zapytania ogólne związane z wyborami prezydenckimi. Kto wykorzystuje linki sponsorowane?
Jeszcze przed ciszą wyborczą odwiedziła nas TVP i nagrała komentarz Bluerank do raportu o kampanii prezydenckiej w Internecie. Wkrótce umieścimy materiał video. Na razie tylko fotka z komórki...
--
Redakcja
Zapraszamy na szkolenie, które odbędzie się 29 czerwca br. w Warszawie, w hotelu MDM.
Organizatorem i realizatorem najbliższego Analytics Seminar Leader jest agencja Bluerank. Wykłady i ćwiczenia prowadzą certyfikowani specjaliści Google Analytics - Maciej Gałecki oraz Tomasz Lewandowski.
Harmonogram szkolenia
Blok I
Wprowadzenie do analityki w Internecie.
Rozpoczęcie pracy z Google Analytics.
Blok II
Najważniejsze raporty w Google Analytics.
Cele.
Przerwa na obiad
Blok III
Zaawansowane wykorzystanie raportów Google Analytics.
Śledzenie kampanii reklamowych .
Wykorzystanie Google Analytics w pracy z AdWords.
Blok IV
Niestandardowe implementacje Google Analytics.
Moduł e-commerce.
Pytania i odpowiedzi
Cena szkolenia - 490 zł
Obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu,
- certyfikat poświadczony przez Google,
- bonus o wartości 100 zł, tj. miesięczny darmowy dostęp do aplikacji statystycznej Bluestat,
- kupon AdWords o wartości 200 zł.
Więcej informacji udziela Bartek Kącicki.
Etykiety: badania, bluerank, case study, ciekawostki, konferencje, ppc, seo, smo
A w nim między innymi: ranking firm internetowych, kondycja finansowa polskiego e-biznesu, wyniki oglądalności najważniejszych portali, badania, artykuły i wywiady z przedstawicielami branży.
Całość (ponad 300 stron w pliku PDF) do pobrania tutaj, tymczasem zapoznajcie się z wybranymi informacjami z tego dokumentu...
Etykiety: badania, bluerank, e-commerce, e-marketing, google, it, nieruchomości, onet, publikacje, reklama internetowa, sem
W najbliższej przyszłości najbardziej będą się rozwijać przede wszystkim te formy reklamy, które są mierzalne oraz te, które są najbardziej spektakularne (jak np. reklamy na YouTube). Ich efektywność mogłaby być jeszcze większa, niż jest teraz, gdyby reklamy prowadziły internautów do przemyślanych i dopracowanych stron oraz miały kontekst marketingowy i korelowały z innymi działaniami reklamowymi...
O nowych produktach Google, zmianach w wyszukiwarce, reklamie internetowej, w rozmowie z Robertem Stępowskim z portalu Wirtualnemedia.pl, opowiada Artur Waliszewski, dyrektor Google Polska.
Zachęcamy do lektury!
--
Aneta Mitko
Na przełomie I i II kwartału tego roku, firma MillwardBrown SMG/KRC zbadała polskich użytkowników Sieci. Rewolucyjnych zmian nie widać, ale dla porządku podajemy te najbardziej aktualne dane, pochodzące z okresu luty - kwiecień 2010, zebrane na podstawie odpowiedzi udzielonych przez 6313 osób. A zatem...
W Polsce mamy 52% internautów (po połowie mężczyzn i kobiet). Najwięcej, bo 38% jest w wieku 25 - 39 lat. Drugą najliczniejszą grupę (30%) stanowią osoby w wieku 15 - 24 lata. Najmniej liczne natomiast jest grono 60+ (tylko 4%).
Najczęściej korzystamy z netu w domu (93,5% odpowiedzi). Najrzadziej łączymy się z Siecią z kawiarenki internetowej (0,8%). Online jesteśmy codziennie lub prawie codziennie w 72,3% przypadków. Kilka razy w tygodniu wchodzi do Internetu 19,1% użytkowników. Raz na tydzień - 4,8%. Kilka razy w miesiącu - 2,6%.
Największą popularnością (wedle tzw. wskazań spontanicznych) cieszy się Google (62,3%), Allegro (54,6%), Onet (47,3%) oraz portal Nasza Klasa (42,5%).
--
Aneta Mitko
Pisaliśmy już kiedyś o tym, dlaczego linki sponsorowane warto wykorzystywać w sytuacjach kryzysowych. Dziś robi to już coraz więcej firm, czego żywym dowodem są choćby ostatnie działania koncernu BP, który walczy z wyciekiem ropy.
Jednym ze sposobów opanowania kryzysowej sytuacji wpływającej na wizerunek marki jest wykupienie linków sponsorowanych w anglojęzycznych wersjach wyszukiwarek Google i Yahoo.
Po wpisaniu w wyszukiwarce fraz związanych z tą tragedią ekologiczną, jak np. "oil spill" (z ang. wyciek ropy) na szczycie wyników wyszukiwania pojawiają się linki sponsorowane prowadzące do strony BP... podaje serwis IS. Teksty reklam zachęcają, aby dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób BP pomaga poszkodowanym, a na głównej stronie korporacji znajdują się informacje o podjętych przez koncern działaniach, mających na celu zatrzymanie wycieku i zmniejszenie jego fatalnych skutków.
Dzięki temu, wśród milionów wyników wyszukiwania, internauta zainteresowany kwestią wycieku zobaczy na pierwszym miejscu link do strony BP „Gulf of Mexico response”... podkreśla serwis PRoto.pl. Jak zaznacza w rozmowie z CNN, doradca ds. zarządzania kryzysowego Kent Jarrell z agencji APCO Worldwide, kupowanie linków sponsorowanych jest standardową czynnością w sytuacji kryzysowej. „Robię tak w przypadku moich klientów, ponieważ jeśli nie kupimy odpowiednich fraz, zrobi to za nas ktoś inny".
Oczywiście kampania linków sponsorowanych to w tym przypadku tylko jeden z elementów antykryzysowej strategii. Specjaliści od wizerunku i komunikacji marketingowej BP muszą poradzić sobie nie tylko z pierwszymi stronami wyników wyszukiwania Google czy Yahoo, ale także ze wszystkim tym, co dzieje się w ramach mediów społecznościowych. Trzeba reagować na bieżąco na tweety, na wszelkiego typu 'antystrony' i wezwania do bojkotu BP jak np. na Facebooku lub nagrania video o negatywnym dla marki wydźwięku, pojawiające się regularnie na YouTube.
--
Aneta Mitko
15 czerwca w Warszawie, podczas konferencji Internet 2k10, Bluerank zaprezentuje raport "Obraz kampanii prezydenckiej 2010 w Internecie".
W programie wystąpienia Zbyszka Nowickiego znajdują się m.in. takie oto zagadnienia:
O tym, dlaczego farmacja jest branżą, która może najwięcej ugrać na działaniach SEM... oraz w jaki sposób się do tego zabrać... przypomina tekst opublikowany na jednym z naszych zaprzyjaźnionych blogów.
(...) Już kilka lat temu serwisy o tematyce medyczno – farmaceutycznej znajdowały się na czele rankingu stron zbierających najwięcej ruchu z wyszukiwarek. Ubiegłoroczne badania wykazały, że trend się utrzymuje – niezmiennie, najbardziej dzięki wyszukiwarkom zyskują farmacja i medycyna (w styczniu 2009 niemal 45% ruchu odnotowanego przez serwisy należące do tej kategorii miało swoje źródło właśnie w wynikach wyszukiwania). Dzieje się tak między innymi ze względu na liczne i zróżnicowane grupy odbiorców oraz ich potrzeby informacyjne w tej dziedzinie życia. (...) Warto więc przyłożyć się do zoptymalizowania swojego serwisu, by… znaleźć się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania Google (...)
Czytaj cały artykuł >>
--
Aneta Mitko
27 maja br. odbył się kolejny SEMcamp, w którym uczestniczyła część naszego działu SEO. W tak licznym składzie nigdy nas tam nie było :) i... paradoksalnie - im więcej osób jedzie na taką imprezę, tym trudniej im później stworzyć relację z wydarzenia. Prosimy jednak o cierpliwość. Nasi specjaliści na pewno skomentują dla Was zagadnienia poruszane podczas tego spotkania.
Ponieważ pytanie to pojawia się dość często wśród potencjalnych nabywców usług search engine marketing, postanowiliśmy krótko przedstawić ten problem z punktu widzenia agencji SEM właśnie.
Co zatem usprawni proces doboru partnera biznesowego?
31 maja odbył się kolejny Google Day dla agencji. Spotkanie poświęcono przede wszystkim programowi certyfikacji AdWords. Nowe rozwiązania zaprezentowała urocza i kompetentna, Produkt Marketing Manager firmy Google – Agnieszka Tomalak. Zmiany są odpowiedzią na uwagi zgłaszane przez agencje, które narzekały na łatwość uzyskania certyfikatu, jego ograniczoną promocję, skostniałość procedury.
Podstawowe modyfikacje programu certyfikacji obejmują:
Odwiedź nasze biuro prasowe na Prowly.com
redakcja(at)bluerank.pl