9 listopada 2007

Wyszukiwarka zamiast książki telefonicznej

Jak wykazały badania przeprowadzone na amerykańskich konsumentach, wyszukiwarki internetowe są obecnie głównym źródłem wiedzy dla osób poszukujących informacji lokalnych. Mało tego, okazuje się, że połowa z nich przeszukuje pod tym kątem Sieć, nie wpisując nawet w oknie wyszukiwarki słów czy fraz, które pozwalają ograniczyć uzyskane wyniki do interesującego ich (w sensie geograficznym) miejsca. Najwyraźniej bardzo ufają oni wyszukiwarce, licząc na jej "inteligencję".

Co jeszcze wyniknęło ze wspomnianych badań?
Z naszego punktu widzenia bardzo istotne są następujące liczby:


  • 24% respondentów twierdzi, że ich nawyki zakupowe nie są spowodowane wpływem reklam, zatem 76% stanowi dla reklamodawców i realizatorów kampanii SEM łakomy kąsek;

  • 91% badanych odczuwających wpływ agresywnej reklamy deklaruje, że woli znajdować produkty poprzez wyszukiwanie, mamy tu zatem pole do popisu również poprzez stosowne działania SEO;

  • 74% osób poszukujących informacji na temat lokalnych usług czy produktów dostępnych w najbliższym otoczeniu geograficznym wskazuje wyszukiwarki jako źródło, po które sięga się najczęściej i w pierwszej kolejności, przy czym porównując wyniki badań z ostatnich dwóch lat można zauważyć wyraźną tendencję wzrostową;

  • 81% ankietowanych uważa, że Internet jest im niezbędny do życia, a spośród tych ludzi 90% używa Sieci do znajdowania informacji lokalnych właśnie.
--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: