29 października 2015

Customer Match – nowa funkcja w Google AdWords

Wprowadzając nowości Google stara się połączyć możliwości dotarcia do szerokiego grona odbiorców z dokładnie sprecyzowanymi danymi. W ostatnim czasie na polski rynek została wprowadzona nowa funkcja Customer Match. 

Customer Match to połączenie danych offline z możliwością dotarcia do szerokiego grona odbiorców największych platform, tj.wyszukiwarka, YouTube i Gmail, z wykorzystaniem różnych urządzeń.

Co to takiego?
Customer Match umożliwia dotarcie do konkretnych odbiorców poprzez wykorzystywanie listy adresów e-mail zostawionych przez klientów. Opcja ta pozwala zaangażować użytkowników z najbardziej popularnych platform. Customer Match możemy wykorzystywać w wyszukiwarce Google (wykluczając reklamy shoppingowe/PLA), w sieci reklamowej dla reklam w Gmailu, a także w kampaniach wideo na YouTube (dla formatu TrueView In-Stream). Opcja jest dostępna zarówno na komputerach, tabletach, komórkach i w aplikacjach mobilnych.

Jakie są korzyści?
Dzięki Customer Match możemy dotrzeć do szerokiego grona użytkowników. Kierowanie to możemy stosować zarówno w płatnych wynikach wyszukiwania Google, sprawdzając pocztę Gmail czy oglądając filmy wideo na YouTube. Jednocześnie możemy zachęcić do danej akcji konkretnych użytkowników z listy, kierując do nich odpowiednio dobrany komunikat. Mamy również możliwość kierowania reklam do wszystkich użytkowników z wykluczeniem tych, którzy znajdują się na liście.

Jak to działa?
Wystarczy stworzyć listę klientów na podstawie zostawionych przez klientów adresów e-mailowych. Przesłane adresy mogą zostać przekazane w formie zaszyfrowanej, nie jest to jednak koniecznie. Dane użytkowników są bezpieczne, ponieważ po przesłaniu konkretnym adresom zostają dopasowane odpowiednie identyfikatory Google. Adresy nie są nikomu udostępniane, a Google zapewnia usunięcie ich po 7 dniach od zakończenia kontroli i zgodności.


Od momentu wprowadzenia adresów e-mail, reklamodawca może tworzyć reklamy kierowane do konkretnej grupy odbiorców. Oni z kolei mają możliwość kontroli nad wyświetlanymi reklamami, poprzez opcję blokowania i dostosowania reklam do ich potrzeb. 
Customer Match umożliwia również korzystanie z opcji Similar Audiences.  Oznacza to, że Google AdWords automatycznie tworzy listę osób o cechach podobnych do odbiorców z udostępnionej listy. Opcja „Podobni odbiorcy„ dostępna jest tylko w YouTube i Gmailu.
Okres członkostwa na liście to maksymalnie 180 dni. Adresy, których e-maile nie są zgodne z zasadami kierowania reklam muszą być usunięte. 

Korzyści z korzystania z Customer Match są nieocenione. Przede wszystkim reklamy kierowane są do użytkowników, których już znamy. Może to wpłynąć na wzrost świadomości marki i lojalności klientów. Kierowanie reklam do klientów, którzy znają markę może spowodować ponowne skorzystanie z naszych usług lub skłonić do ponownego zakupu. Co więcej, mamy możliwość wykluczenia osób, które skorzystały już z naszej oferty i skierować reklamy do nowych użytkowników.  Możemy też skierować naszą reklamę do użytkowników, podobnych do naszych odbiorców na liście, tym samym poszerzając liczbę użytkowników.

Autor:
Magdalena Szczepańska, Paid Search Executive


Udostępnij:

2 komentarzy:

radaro pisze...

A jest możliwość jakoś zbiorczo dodawać te listy remarketingowe do kampanii/grup? Edytor adwords tego nie rozpoznaje. Przy przesyłaniu zbiorczym też wyskakuje jakiś błąd formatowania wierszy. Poradziliście sobie jakoś z tym?

Magda Szczepańska pisze...

Customer Match to nowa funkcjonalność, która nie jest jeszcze wspierana przez edytor AdWords, najprawdopodobniej taka możliwość pojawi się wraz z nową wersją edytora, a to z pewnością ułatwi zarządzenie zbiorcze.Na razie nie pozostaje nic innego, jak ręczne dodawanie online. Możemy dodać listę z adresami mailowymi online, następnie pobrać najnowsze zmiany do edytora, a na końcu skopiować listę. Może to ułatwi pracę?