Słońce wyłania się znad dachów grochowskich kamienic, miasto się budzi. Pan Władysław zdążył już rozmieścić nowy towar na półkach, teraz ostatni rzut oka na sklep: podłoga czysta, informacje o obniżonych cenach naniesione flamastrem na metki znaczące półki, papierosy nie przyjechały, może przyjadą później. Żaluzje zwijają się z łoskotem, odsłaniając umyte wczoraj szyby. Za chwilę pojawią się pierwsi klienci. Rozpoczął się kolejny dzień w sklepie przy Zamienieckiej.
Choć model sklepu off-line ewoluował przez kilkaset lat, zasady prowadzenia nie zmieniały się radykalnie: liczy się lokalizacja, atrakcyjność i szeroki wybór towarów, konkurencyjna cena, miła obsługa. Skoro taki model sprawdza się od wieków, wielu właścicieli serwisów e-commerce podświadomie opiera metody prowadzenia sklepu na takich właśnie zasadach, które, nota bene, mogą z powodzeniem stanowić skuteczny fundament działania sklepu internetowego. Jednak dobrze jest pamiętać, że Internet oferuje dodatkowo szeroki wachlarz sposobów na poprawę działania sklepu, sposobów trudnych do zastosowania w tradycyjnym sklepie off-line, opartych na danych zbieranych przez narzędzia analityczne. Jakie to sposoby? Przyjrzyjmy się trzem, które sprawdziły się w mojej pracy z klientami.
Chcesz wiedzieć więcej? Artykuł ukazał się pierwotnie w numerze grudzień 2015 - styczeń 2016, 6(25)/2015 magazynu Online Marketing Polska (o-m.pl). Chcesz pobrać jedno z poprzednich wydań Magazynu? Kliknij:
bit.ly/OMP_egzemplarz_pokazowy”.
Autor:
Florian Pertyński, Digital Analytics Technical Lead
0 komentarzy:
Prześlij komentarz