30 kwietnia 2009

Quick Search i Auto Complete

NetSprint.pl wprowadza nowe funkcjonalności: Quick Search (podpowiadanie wyników) oraz Auto Complete (podpowiadanie użytkownikowi zapytania).

Quick Search (pierwsze takie rozwiązanie na polskim rynku) pozwala uzyskać odpowiedź jeszcze przed wprowadzeniem pełnego zapytania - już po wpisaniu dwóch pierwszych liter. System „odgaduje” szukane słowo lub frazę, a następnie pokazuje listę wyników w oparciu o określone kryteria sortowania np. trafność, popularność lub cena. Lista wyników może składać się z rezultatów w formie tekstu (np. nazwa produktu, tytuł dokumentu czy kategoria), liczb (np. cena, liczba opinii) oraz grafiki (np. zdjęcia szukanych produktów, osób).

Auto Complete podpowiada użytkownikowi zapytania już po wpisaniu dwóch znaków. Funkcjonalność ma wbudowany mechanizm misspellingu, który umożliwia uniknięcie sytuacji, w której użytkownik nie otrzymuje żadnej odpowiedzi na swoje zapytanie.

Quick Search i Auto Complete przeznaczone są przede wszystkim dla sklepów internetowych, porównywarek cen, serwisów ogłoszeń drobnych i tzw. żółtych stron, a także dla portali informacyjnych. Funkcjonalności te przydają się wszędzie tam, gdzie szybka prezentacja odpowiedzi jest istotna dla użytkowników. Oba rozwiązania znacznie skracają czas poszukiwań dzięki przyjaznej nawigacji, co wpływa na wzrost satysfakcji użytkownika, a także zwiększają użyteczność i atrakcyjność serwisu internetowego... przekonują przedstawiciele Netsprint.pl.

Ci, którzy chcą przekonać się o tym sami, mogą wypróbować nowe możliwości wyszukiwawcze m.in. na stronach Vobis.pl.

--
Aneta Mitko

29 kwietnia 2009

SEMcamp - czytać myśli klientów... przez AdWords

27 kwietnia br. w Warszawie, odbyło się drugie już spotkanie z serii SEMcamp - konferencja dla ludzi z branży marketingu w wyszukiwarkach internetowych.

Mimo drobnych problemów technicznych, można było sporo wynieść z przedstawianych prezentacji, jak chociażby to, co najbardziej nam się spodobało, czyli ciekawe podejście do badania skuteczności linków sponsorowanych poprzez analizę poszczególnych ich elementów (obecność znaków specjalnych, wielkich liter, call to action).



Niestety, ze względu na konieczność powrotu do Łodzi, nie było nam dane uczestniczyć w drugiej - klubowej części spotkania, która niewątpliwie byłaby okazją do dodatkowej wymiany poglądów, czy zażartych dyskusji.

--
Aneta Mitko

28 kwietnia 2009

Kreatywne wyszukiwanie

Okazuje się, że zasoby internetowe indeksowane przez wyszukiwarki można wykorzystać w zaskakująco prosty, ale i kreatywny sposób - na przykład w ramach zwykłego serwisu produktowego.

Możecie to zaobserwować na http://www.zoogami.net/beer/
Świetny pomysł na komunikację z odbiorcą, na zainteresowanie użytkownika i zatrzymanie go na stronie... a wszystko to dzięki "niewiadomej", bo...

W serwisie pojawia się pytanie "What's contemporary for you?".
Wpisujemy jakieś słowo (my testowaliśmy m.in. 'death', 'eternity', 'bluerank' :).
Na tej podstawie tworzona jest kompilacja składająca się ze zdjęć znalezionych w Sieci przez Google, z muzyki wyciągniętej z YouTube oraz z filmików z Google Video.

Efekt? Rodzaj 'teledysku', który możemy nagrać i pozostawić w serwisie dla innych użytkowników. Możemy też obejrzeć to, co pozostawili inni.
Wszystko dzięki wynikom wyszukiwania :) i odpowiedniemu ich zmontowaniu :)

Genialny w swej prostocie pomysł na serwis, wykorzystujący "w locie" to, co akurat jest dostępne online i oczywiście :) co pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania :) Gdyby jeszcze nie trzeba było tak długo czekać...

[Znalezisko podesłał Arek Słota - nasz stały czytelnik :) Dziękujemy serdecznie]

--
Aneta Mitko

27 kwietnia 2009

Siedzę na werandzie, piję piwo i patrzę jak rośnie las ;)

Zapraszamy do wysłuchania fragmentu wywiadu ze Zbyszkiem Nowickim (Partnerem w spółce Bluerank), zrealizowanego przez Radio Parada, przy okazji plebiscytu - Najlepszy Szef.

Swoich szefów (Zbyszka Nowickiego i Maćka Gałeckiego) zgłosiła do konkursu bluerankowa załoga :)

--
Aneta Mitko

24 kwietnia 2009

Search for "me"...

Czyli... jak zadbać o swój wizerunek w Sieci, przy pomocy Google.

Kiedyś pisaliśmy o tym, że dla wielu osób coraz bardziej kłopotliwe staje się to, co można na ich temat znaleźć w Internecie (choćby za pomocą Google właśnie). Teraz wyszukiwarka proponuje usługę, pozwalającą stworzyć swój profil, w którym zebrane będą te materiały i odnośniki, do których chcemy wysłać internautę poszukującego informacji o nas.

Dzięki temu (przynajmniej częściowo) można wpływać na to, jak postrzegają nas inni. Za pomocą profilu Google skupia się w jednym miejscu dostęp do wybranych zasobów internetowych poświęconych danej osobie (np. linki prowadzące do blogów jej autorstwa, do zdjęć, do innych profili w usługach Facebook, LinkedIn itp.). Użytkownik samodzielnie kontroluje, jakie informacje o nim są udostępniane innym. Po włączeniu odpowiedniej funkcji w profilu, wpisanie w wyszukiwarce zapytania składającego się z imienia i nazwiska danej osoby, spowoduje wyświetlenie się jej profilu.

Na pewno przydatne dla tych, którzy "dorobili się złej opinii online" ;) i dla wszystkich tych, którzy lubią lub - powiedzmy ze względów zawodowych - powinni się lansować :)

--
Aneta Mitko