Kto się bogaci na linkach sponsorowanych
Korzyści mają oczywiście wszyscy: internauci bo trafiają gdzie trzeba, reklamodawcy bo zyskują klientów no i wyszukiwarki. Te ostatnie mają bardzo konkretne zyski finansowe.
Netsprint na przykład głównie dzięki sprzedaży linków sponsorowanych odnotował w 2005 roku dwukrotny wzrost swoich przychodów w stosunku do roku 2004. Osiągnięte zyski znacznie przekroczyły oczekiwania spółki - tylko w ubiegłym roku zarobiła ona blisko 400 tys. złotych. Netsprint zawdzięcza swój sukces m.in. współpracy z Wirtualną Polską - w końcu w grupie siła, a rozszerzony o możliwości WP zasięg reklamy to dużo większy zysk... Wspólna oferta przyniosła wymierne korzyści ponieważ reklamodawcy zyskali możliwość jednoczesnego dotarcia do użytkowników obu wyszukiwarek oraz zareklamowania się na ponad 120 witrynach korzystających z systemu wyszukiwawczego Netsprint. Czy ten rok będzie równie opłacalny? Zobaczymy. Od 2001, wraz z upływem kolejnych lat działania firmy, Netsprint regularnie powiększa swoje przychody, tendencja ta powinna się utrzymać. W 2006 jednym z głównych źródeł zysków spółki może być usługa Adkontekst, popularyzowana na łamach kolejnych serwisów partnerskich.
--
Aneta Mitko