6 stycznia 2006

Rynek tekstowej reklamy budzi się

Styczeń to z pewnością czas podsumowań. Wszyscy podliczają, wyliczają, przewidują, prorokują... Co zatem zdarzy się niebawem w naszej branży? 

Po pierwsze nastąpi ewidentny koniec letargu (jak przewiduje Michał Brański - członek zarządu o2.pl), po drugie - rynek tekstowej reklamy kontekstowej zdecydowanie rozrusza się. Mimo, że pan Michał nie jest ekspertem w dziedzinie SEM, nie wypada się tu oczywiście z nim nie zgodzić... Brański spodziewa się ostrej walki, w której uczestniczyć będą najważniejsi gracze w Polsce: Onet, WP wraz z Netsprintem i o2.pl oraz Google. Niezależnie od tego, komu będziemy kibicować - następstwa tej rywalizacji będą dla nas z pewnością pozytywne - to pierwszy poważny krok w kierunku dorównania rynkom rozwiniętym, na których reklama związana z wyszukiwarkami to aż 40% ogółu wydatków na e-reklamę. Hmmm... przy nich nasze obecne 7% wydaje się jeszcze dość niestety miernym rezultatem.

--
Aneta Mitko


Udostępnij: