Najpopularniejsze płatne odnośniki
Z marcowego badania Nielsen/NetRatings wynika, że najczęściej widywaną przez internautów w linkach sponsorowanych firmą jest eBay Inc. Podobnie jak polskie Allegro, eBay skutecznie popularyzuje swoją markę poprzez reklamy sprzedawanych na jego stronach produktów. Dzięki ich różnorodności, linki sponsorowane z reklamami aukcyjnymi mogą pojawiać się jako odpowiedź na bardzo zróżnicowane zapytania użytkowników i wyświetlać się niemal w każdej kategorii wyszukiwania. Jeśli chodzi o branżę, w linkach sponsorowanych niepodzielnie królują usługi finansowe. To takie oferty miały w ubiegłym miesiącu największą liczbę wyświetleń, zatem i najczęściej poszukiwano tego typu informacji. Pod względem ulubionej formy reklamy w poszczególnych sektorach rynku - linki sponsorowane wygrywają w 4 z 13 przebadanych branż. Za najskuteczniejszy sposób promocji uważają je przedstawiciele sektora B2B, handlu detalicznego, branży turystycznej oraz internetowej (web media), a zatem firmy, które bezpośrednio poprzez płatne odnośniki mogą zyskać klienta. Na drugim biegunie w tym zestawieniu znalazła się natomiast branża rozrywkowa, która z linków korzysta najrzadziej.
--
Aneta Mitko
0 komentarzy:
Prześlij komentarz