Wykorzystywanie konkurencji
Kolejny namierzony przez nas przykład wykorzystywania cudzych znaków handlowych w linkach sponsorowanych...
Po wpisaniu w Google zapytania "Castorama" pojawia się reklama Leroy Merlin :/
PS
Przy tej okazji zachęcamy do subskrybowania na Blipie tagów: #PPC, #SEM, #SEO... oraz oczywiście naszych wpisów :) wtedy nic ważnego, co dzieje się w branży raczej Was nie ominie :)
--
Redakcja
8 komentarzy:
Kiedyś była też... Neostrada w ofercie Dialogu :)
Warto przypomnieć tutaj praktyki Allegro: http://olgierd.bblog.pl/wpis,nieuczciwa;konkurencja;w;reklamie;kontekstowej;oferia;pl,35451.html
ale Google jak ładnie dopasował reklamę... konkurencji dał site linki i wyświetlanie mapki z lokalizacją ;-)
Kiedyś napisałem o podobnym przypadku
http://mirekpolyniak.wordpress.com/2010/03/08/adwords-corrida-reklama-na-konkurencyjne-marki/ i zostałem wręcz zasypany przykładami takich nieuczciwych działań z polskiego rynku. Naprawdę nie tędy droga!
Nie tędy droga? Czyli co? Nie piętnować? Przymykać oko? Udawać, że nic się nie dzieje? To, że coś jest powszechne nie znaczy, że jest OK. Sądzę, że - przynajmniej te większe marki, którym zależy na wizerunku - przejmą się prędzej czy później wytknięciem im nieuczciwości.
Ja jako użytkownik cenię sobie takie działania. Dla mnie to są sugestie co warto jeszcze sprawdzić, jaka jest konkurencja. Cieszy mnie, gdy znajdę jedną firmę i wklepie w googla a w adwordsach wiem już, kogo ofertę jeszcze powinienem sprawdzić.
Więc NIE PRZESADZAJMY!
Cieszysz sie dopoki ktos w ten sposob nie zacznie wykorzystywac Twojej firmy albo na przyklad Twojego nazwiska :)
Zgadzam się z tym, że tego typu reklama jest sugestią co jeszcze sprawdzić, gdzie zajrzeć, tym bardziej że jak do cholery się pisze ten leroj merlin (a jak czyta? to już w ogóle zagadka), a wpisze castorama i mam co chciałem. No chyba że napiszą że taniej, a tam dupa. To w tedy traktuje jako nieuczciwą reklamę porównawczą.
Tu mapka i site linki, czyli reklama ok i to bardzo wg G
Prześlij komentarz