Miejsce: Politechnika Poznańska
Czas: 10 marca 2011
10 marca miała miejsce kolejna odsłona Internetowej Rewolucji, imprezy organizowanej przez Google, home.pl i PKPP „Lewiatan”. W porównaniu do poprzednich edycji, zmieniono nieco formułę wydarzenia – całodniowe warsztaty podzielono na bloki skierowane do różnych odbiorców: firm, studentów, agencji, wszystkich (czyli mediów, firm, studentów). Agencje uzyskały także możliwość zaprezentowania swojej oferty, „wyjścia z Internetu do ludzi” i zaproszenia potencjalnych klientów do agencyjnych stolików ustawionych w pobliżu sal konferencyjnych.
Każdy uczestnik imprezy mógł przespacerować się ścieżką wyznaczoną poprzez firmę Google. Drogę podzielono na następujące kroki...
- Wizytówka na mapach Google. Pomoc w dodawaniu przedsiębiorstw do bazy firm i umieszczenie lokalizacji na Mapach Google.
- Strona WWW. Wybór i stworzenie pierwszej strony WWW z pomocą ekspertów home.pl.
- Konto AdWords. Doradztwo konsultantów Google w zakresie zakładania kont, konfigurowania kampanii, strategii reklamowych.
Z części warsztatowej Internetowej Rewolucji zdecydowanie trzeba wyróżnić prezentację Aleksandry Kalinowskiej – Nowak z firmy Google: ”Majority Report – przegląd trendów w Internecie”. Jeżeli ktoś nie miał okazji uczestniczyć w imprezie to życzliwie informujemy, że:
- 24% użytkowników Sieci w USA mogłoby Internetem zastąpić partnera,
- 1 na 8 par w 2008 roku poznała się na Facebooku,
- 10% osób dzięki Sieci czuje, że jest bliżej Boga,
- Internet pozwala określić nowe trendy / zainteresowania i popyt na produkty,
- więcej osób ma dostęp do telefonów, niż wody pitnej,
- reCAPTCHA pozwala na digitalizację nieczytelnych skanów utworów literackich, pism, książek…
- trendy wyszukiwań z dużą dokładnością pozwalają wytypować zwycięzców wielu konkursów (np. Eurowizji).
Wiedząc już, w jakim kierunku zmierza Internet, warto przyjrzeć się bliżej zmianom w prezentowaniu wyników w wyszukiwarce Google i sposobie wyszukiwania przez internautów (wykład - „Rewolucja w wyszukiwarce – jak szukamy w 2011?” Macieja Ołpińskiego). Na znaczeniu zyskują informacje umieszczane na serwisach społecznościowych (Facebook, Twitter). Co więcej, źródła te są coraz częściej cytowane w telewizji czy prasie. W wyszukiwarce Google możemy obecnie filtrować wyniki uwzględniając ich pochodzenie (np. przeszukując jedynie blogi). Na znaczeniu zyskują także filmy video (YouTube), prezentowane przede wszystkim w odpowiedzi na zapytania o charakterze praktyczno – poradnikowym (np. układanie płytek sposoby). Zaletami Internetu jako medium informacyjnego są szybkość prezentowania danych i częsta aktualizacja zasobów. W wyszukiwarce Google można obejrzeć strony już na poziomie wyników wyszukiwania (Google Instant Previews), dzięki czemu w krótszym czasie możemy dotrzeć do interesującej nas treści. Ostatnio widoczny jest także wzrost zainteresowania internautów urządzeniami mobilnymi (przede wszystkim telefonami komórkowymi).
Więcej szczegółów nie zdradzamy. W końcu Internatowa Rewolucja zawita w tym roku jeszcze do Gdańska - i to już 5 kwietnia.
--
Magdalena Hoffmann
0 komentarzy:
Prześlij komentarz