21 maja 2013

Nowy AdWords Editor – na co należy uważać?

AdWords Editor to program używanym na co dzień w pracy PPC Managerów. Ułatwia nam aktualizowanie i tworzenie kampanii. Jednak nie jest bez wad. Pisząc ten artykuł zamierzam przedstawić, które operacje powodują zagrożenia utraty danych oraz jakich parametrów nie jesteśmy w stanie zmienić w ustawieniach.

Problem z kampaniami rozszerzonymi

Google w tym roku wprowadził Kampanie Rozszerzone (o których już na blogu pisaliśmy), rozbudowując jednocześnie możliwości konfiguracji kampanii. Zmiany te doprowadziły do problemów z konfigurowaniem kampanii w edytorze AdWords, ponieważ nie wszystkie funkcje zostały zaimplementowane w najnowszej wersji.

Największe problemy są z nowymi rozszerzeniami kampanii, a w szczególności sitelinkami. Gdy na koncie posiadamy sitelinki skonwertowane do nowego typu, wtedy w edytorze nie są one dostępne, natomiast tworząc je w edytorze są one rozpoznawane w panelu na stronie, jako stelinki starego typu. 

Brak możliwości ustawienia harmonogramu reklam

Modyfikowanie zmian harmonogramu również nie jest dostępne w nowym edytorze AdWords. Teoretycznie jest przycisk 'wklej', ale niestety nie jest aktywny.



Wszelkie zmiany harmonogramu musimy wykonywać za pomocą strony, jednak jest to dość proste, gdyż zaznaczając kilka zakresów możemy jednocześnie je zmodyfikować.


Rozwiązanie to bardzo ułatwia i przyspiesza naszą pracę.

Kasowanie niezapisanych zmian na koncie

Największy na tę chwilę problem, jaki pojawia się w edytorze Adwords, polega na kasowaniu niezapisanych zmian w przypadku pobierania aktualizacji kampanii. Pracując w klika osób na jednym koncie najlepiej mieć zawsze aktualną wersję kampanii, aby nie wprowadzać zmian, które ktoś już mógł wprowadzić. Tworząc własne modyfikacje w kampanii musimy pamiętać, aby przed pobraniem nowych zmian, wysłać aktualnie posiadane. Uchroni to nas przed utratą wprowadzonych zmian.

Brak polskiego słownika

Uciążliwy jest też brak polskiego słownika, czasami odruchowo czytam tekst reklamy po kilka razy  szukając błędu ortograficznego.



Pisząc ten artykuł bazowałem na funkcjach i możliwościach Adwords Editor w wersji 10.0.1. Bardzo dziękuję wszystkim za uwagę, gdybyście zauważyli inne problemy i błędy, zapraszam do napisania o nich w komentarzach pod tekstem. 

--
Piotr Kosiński -  PPC Manager w Bluerank



Udostępnij:

1 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Polski język można zrobić łatwo wgrywając dodatkowy słownik (jest o tym artykuł np na magiczne seo i sem - polecam bo rzeczywiście ułatwia prace z edytorem