Skuteczny remarketing dla e-commerce
Dziś na łamach portalu Marketing przy Kawie ukazały się dwa artykuły Karoliny Rosińskiej, która w Bluerank pełni funkcję SEM Analyst. Teksty zostały poświęcone praktycznemu wykorzystaniu remarketingu w kampaniach internetowych, zwłaszcza w branży e-commerce. Poniżej fragment artykułu:
„… Remarketing w wyszukiwarce był długą oczekiwaną funkcjonalnością w kampaniach Adwords. Nie dość, że kierujemy reklamę do internautów, którzy poprzez zapytanie do wyszukiwarki już wykazali zainteresowanie naszą ofertą (o ile trafnie prowadzimy kampanie), to jeszcze możemy precyzyjnie skierować komunikat do użytkowników naszego serwisu. Jak wiadomo, podobają nam się melodie, które już kiedyś słyszeliśmy. Tak samo oferta znanego nam sklepu będzie bardziej przekonująca niż nieznanego.
Remarketing w wyszukiwarce możemy wykorzystać conajmniej na trzy sposoby.
1. Maksymalizacja korzyści z dobrze działającej kampanii
Załóżmy, że prowadzimy istotną dla nas kampanię AdWords, której wyniki są satysfakcjonujące, ale np. budżet lub graniczna wartość akceptowalnego kosztu konwersji nie pozwalają na maksymalizację zasięgu i tym samym pełne pokrycie potencjału wyszukań. Możemy utworzyć kopię kampanii, która skierowana zostanie tylko do użytkowników naszego serwisu poprzez kierowanie jej na odbiorców z listy remarketingowej. Taka kampania prawie na pewno będzie miała niższy koszt konwersji, a jednocześnie dość łatwo podniesiemy udział w wyświetleniach (pokrycie zapytań) do niemal 100%. Puryści SEMowi dodadzą od razu, że tę samą listę należy wykluczyć z głównej kampanii. Praktyka jednak pokazuje, że dla jakości kampanii nie ma to znaczenia. Istotniejsze jest, aby zainteresowany internauta został „złapany” przez którąkolwiek z naszym trafnych kampanii. Jeśli jego ciasteczko jest na naszej liście, a w kampanii remarketingowej ustawimy wyższe stawki CPC, to ona prawdopodobnie zostanie wyświetlona. Jeśli jednak np. budżet dzienny zostanie wyczerpany lub reklama odrzucona, wyświetlić się może kampania ogólna. Nie stracimy więc użytkownika, a kierowany do niego komunikat nadal będzie trafny. Gdy mowa o istotnych dla nas kampaniach i użytkownikach, z wykluczeniami lepiej postępować ostrożnie…”
Jeśli chcecie poznać pozostałe sposoby na wykorzystanie remarketingu w wyszukiwarce, a także przeczytać o remarketingu dynamicznym oraz listach Google Analytics, zapraszamy do zapoznania się z pełnymi wersjami artykułów. Teksty zostały wzbogacone o przykłady oraz analizy skuteczności. Linki do obu artykułów poniżej:
Kampania retargetowana dla e-commerce – remarketing, część 1
O remarketingu względnie nowym, czyli RLSA – remarketing, część 2
--
Redakcja
0 komentarzy:
Prześlij komentarz