Klikają i kupują
Od sierpnia ubiegłego roku do stycznia 2006 włącznie, liczba kliknięć w linki sponsorowane wzrosła o 16% (dane odnoszą się do reklam serwowanych przez wyszukiwarki Google i Yahoo). Wszystkich wejść na reklamowane w Google strony odnotowano w samym tylko styczniu 41,1 mld! Jak wynika z badań Nielsen/NetRatings, najczęściej klikamy w odnośniki prowadzące nas na strony handlowe (eBay czy Shopping.com), bo i serwisy aukcyjne i e-sklepy czy nawet internetowe platformy ogłoszeniowe typu 'kupię - sprzedam' coraz więcej funduszy inwestują w reklamę wyszukiwarkową, która daje im konkretne przełożenie na wyniki sprzedaży. Jest to zauważalne również na gruncie polskim. Coraz częściej widuje się linki sponsorowane zachęcające np. do zakupów na Allegro albo prowadzące do nowo powstałych polskich sklepów online. Działania search engine marketing wydają się być obecnie obowiązkowym elementem w promocji handlu, dostępnym - w przeciwieństwie do innego rodzaju reklamy - nawet dla niewielkich podmiotów gospodarczych.
--
Aneta Mitko
0 komentarzy:
Prześlij komentarz