AIDS search engine protection
Kampania oparta została na oryginalnym pomyśle polegającym na 'zabezpieczeniu' wszystkich stron o tematyce erotycznej. Opieka polegała na tym, że po wpisaniu w wyszukiwarce słowa kluczowego takiego jak 'sex', 'anal', 'oral', 'porno' oraz 'fuck', w wynikach wyszukiwania znalezione słowa zostały opakowane małymi prezerwatywami. NetSprint 'zabezpieczył' w ten sposób 8 mln stron internetowych zawierających w/w słowa, nie wpływając jednak w żaden sposób na ich treść. Obok listy wyników wyszukiwania pojawiał się za każdym razem także button Krajowego Centrum ds. AIDS.
Pomysł prosty, ale genialny! Genialny w sposobie dotarcia do głównej grupy docelowej (bo osoby przeszukujące Internet po takich frazach kluczowych oceniono jako te, które objęte są największym ryzykiem zachorowania na AIDS). Genialny w sposobie realizacji - bo nie każdą wyszukiwarkę 'na to stać'. Genialny wreszcie dla rozwoju i budowy wizerunku samej branży SEM, gdzie nie powiedziano jeszcze ostatniego słowa.
--
Aneta Mitko
4 komentarzy:
rzeczywiście kampania zasługuje na słowa uznania, jestem pod wrażeniem
Pomysł genialny! Wykonanie już gorsze. Zapomnieli o tekście alternatywnym dla obrazków (atrybut alt). Osoby niesprawne wzrokowo mogą więc klnąć na czym świat stoi, próbując się domyślić co jest na obrazku i dlaczego wyniki są "dziurawe".
Ciekaw jest co takie osoby robilyby na takich stronach? Chyba nie ma jeszcze porno zdjec brailem...
Bardzo kreatywne wykorzystanie wyszukiwarki. Na tyle kreatywne, że otrzymało KTRa.
Prześlij komentarz