29 sierpnia 2007

Promocja w wyszukiwarce Dogpile

Badania przeprowadzone przez Penn State Uniwersity na wyszukiwarce Dogpile pokazały, że linki sponsorowane przemieszane z organicznymi wynikami wyszukiwania są o 80% skuteczniejsze niż klasyczne linki sponsorowane emitowane na górze lub obok naturalnych wyników.

To - wbrew pozorom - bardzo dobra wiadomość dla reklamodawców, ponieważ jeśli emitują oni swoje linki sponsorowane na przykład w Google czy Yahoo (ale nie tylko) to metawyszukiwarki typu Dogpile, przeszukujące wyniki innych wyszukiwarek, uwzględniają na swojej stronie wynikowej zarówno odnośniki naturalne, jak i sponsorowane, publikując je w jednym rankingu.

Badania, o których mowa przeprowadzono na próbie 666 tys. użytkowników, którzy sformułowali ponad 1,8 mln zapytań i odwiedzili 4,2 mln stron internetowych.

Wygląda na to, że im więcej osób będzie korzystać z metawyszukiwarek, tym większe mamy szanse na zwiększenie CTR'ów w niektórych kampaniach SEM.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

3 komentarzy:

Anonimowy pisze...

A wartość wyników wyszukiwania idzie w p***u...

Anonimowy pisze...

nie wiem kto normalny korzysta z takich metawyszukiwarek. dla mnie ważny jest obiektywizm (wiem, wiem też można się przyczepić, że w sumie relatywny) algorytmów wyszukiwarek, a nie to, że dana firma ma kasę i stać ją na zapłacenie za miejsce w 1 dziesiątce. Chociaż pewnie większość i tak nie zauważa napisu "sponsored". A potem narzekają że w wyszukiwarkach nie da się znaleźć nic wartościowego :/

Anonimowy pisze...

Pytanie, dlaczego akurat na 666 tys. użytkowników... ;-)