1 grudnia 2008

Cudowna synergia – PPC i SEO

Dlaczego warto łączyć te działania? I dlaczego warto realizować je z jedną agencją? Jest co najmniej 10 ważnych powodów!

Projektując strategię PPC, firmy skupiają się głównie na konwersji. Realizując strategię SEO, mają na celu przede wszystkim osiągnięcie wysokich pozycji w rankingu wyszukiwania. Połączenie tych dwóch rzeczy może dać idealne rezultaty – konwertującą, zoptymalizowaną stronę internetową, w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania!

Jeśli jedna firma realizuje dla marki zarówno działania SEO, jak i PPC, łatwiej te działania skoordynować, analizować i wyciągać odpowiednie wnioski, a co za tym idzie – optymalizować koszty i efekty – zarówno pozycjonowania, jak i kampanii płatnych odnośników. Łatwiej obserwować pewne naturalne zależności zachodzące w PPC, po czym przekuwać je na sukces w SEO i… odwrotnie.

Obserwując efekty działań PPC, na przykład skuteczność poszczególnych teksów reklam, można usprawnić działania SEO na przykład poprzez wykorzystanie najskuteczniejszych fraz kluczowych oraz tych sformułowań użytych w reklamie, które okazują się najbardziej przekonujące i wiarygodne dla odbiorców.

PPC i SEO w naturalny sposób uzupełniają się wzajemnie – tym bardziej warto skoncentrować te działania w ramach zlecenia ich jednej firmie… Przykład? Pierwszy z brzegu – dzięki linkom sponsorowanym można sprowadzać na stronę ruch, którego nie sprowadzi się pozycjonowaniem naturalnym, na przykład poprzez frazy kluczowe, które zawierają literówki (tak często popełniane przez internautów korzystających z wyszukiwarki). Gdy jedna agencja kontroluje oba rodzaje działań, może skutecznie manipulować narzędziami SEO lub SEM - w zależności od indywidualnych okoliczności.

PPC i SEO w rękach jednej agencji minimalizuje ryzyko. W sytuacji spadku naturalnych pozycji serwisu (na przykład w wyniku aktualizacji algorytmu wyszukiwarki), zespół odpowiedzialny za działania PPC może natychmiast zareagować na ten spadek, wypełniając ‘lukę’ odpowiednio dobranymi linkami sponsorowanymi, wdrożonymi na czas potrzebny pozycjonerom do poprawienia organicznych wyników wyszukiwania.

Połączenie SEO i PPC to również szansa między innymi na odpowiedni i jednolity wizerunek marki, kreowany zarówno poprzez pozycjonowanie w naturalnych wynikach wyszukiwania, jak i poprzez typowe działania SEM, czyli linki sponsorowane. Jedna firma koordynująca / realizująca projekt to w tym przypadku jednolita i przemyślana strategia słów kluczowych.

Zlecenie SEM i SEO jednej agencji ma też swoje uzasadnienie ekonomiczne. Zarządzanie całością jest tańsze i sprawniejsze. Powierzając projekt jednej firmie oszczędza się czas i pieniądze, a także (najczęściej) zyskuje na jakości.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

4 komentarzy:

Michał Herok pisze...

Święte słowa. To jest właśnie hasło przewodnie naszej marki - synergia działań :)

Anonimowy pisze...

Witam,

Ciekawy post.
Mam pytanie odnośnie używanych w artykule akronimów SEM i PPC.

Jak dokładnie definiujecie SEM i PPC?

Pozdrawiam, Sławek.

bluerank pisze...

SEM traktujemy dwojako - albo używamy tego skrótu w znaczeniu bardzo szerokim, obejmującym wszystkie działania marketingowe uwzględniające / skupiające się na wyszukiwarkach (w tym znaczeniu SEM mieści w sobie zarówno SEO / optymalizaję / pozycjonowanie, jak i PPC), albo nieco węziej - jako synonim kampanii reklamowych opartych o płatne odnośniki.

Łukasz pisze...

Tak, jednak bardziej poprawne jest podejście pierwsze (SEM = SEO + PPC).
Myślę, że taką terminologię powinno się propagować dla dobra branży i jasności komunikacji.

Natomiast PPC jest to ogół działań reklamowych związanych z linkami płatnymi za kliknięcie i emitowanymi w wyszukiwarkach oraz sieciach kontekstowych. W ujęciu szerszym można tym terminem nazywać każdą reklamę płatną za klika, my jednak trzymamy się węższego znaczenia.