"Prowadzący kampanię PPC pilnie poszukiwany"
Każda firma przed rozpoczęciem kampanii w Google AdWords staje przed prostym pytaniem - kto to właściwie powinien robić? Czy zdecydować się na outsourcing pracy czy pozostawić kompetencje wewnątrz firmy?
Podejmując decyzję, należy wziąć pod uwagę wiele elementów i odpowiedzieć sobie na kluczowe pytania... Do najważniejszych z nich należą:
- jak kształtują się koszty samodzielnego prowadzenia kampanii (w tym m.in. czas poświęcony na zdobycie wiedzy, przygotowanie kampanii, uruchomienie kampanii, załatwienie formalności, itp.),
- jakie są koszty outsourcingu (opłata za prowadzenie kampanii dla agencji / specjalisty, ewentualne prowizje, koszty uruchomienia, itp.),
- jakim celom ma służyć promocja (cele mają bezpośredni wpływ na kształt, poziom złożoności kampanii, czasochłonność),
- kto wewnątrz firmy powinien być odpowiedzialny za kampanię (informatyk, specjalista ds. marketingu, ktoś inny?),
- jaką firmę / specjalistę PPC wybrać,
- ile pieniędzy firma zamierza przeznaczyć na reklamę AdWords,
- jaki jest planowany czas działań reklamowych w wyszukiwarce.
- Nagły wzrost stał się przyczyną zwiększenia złożoności i trudności prowadzenia działań - minęły czasy, kiedy do stworzenia kampanii wystarczyło założenie konta z kilkoma słowami kluczowymi. Przy tworzeniu i prowadzeniu kampanii należy wziąć pod uwagę szereg czynników i wskaźników, jak np. CTR, historię konta, itp.
- Do prowadzenia kampanii potrzebny jest talent połączony z umiejętnościami – efektywne kampanie są tworzone przez ludzi kreatywnych, ze zdolnościami zarządczymi i analitycznymi. Znalezienie właściwej osoby wewnątrz firmy lub zrekrutowanie jej może okazać się bardzo kosztowne.
- Ograniczenie się wyłącznie do SEO może nie być wystarczającą formą promocji – kampanie PPC są szybszym sposobem na rozreklamowanie produktu, dają możliwość całkowitego decydowania o treści przekazu, kosztach i czasie dotarcia do użytkownika.
- Firmy znajdują się w błędnym przekonaniu, że samodzielne prowadzenie kampanii może być równie efektywne, jak outsourcing – jeżeli jeden wskaźnik kampanii AdWords jest na zadowalającym poziomie nie oznacza to, iż całość działań jest skuteczna. Wiedza i doświadczenie pozwalają na pełne wykorzystanie szans i unikanie zagrożeń.
- Kreacja – nikt nie zna produktu tak dobrze, jak jego producent. Znajomość branży przychodzi z czasem.
- Kontrola – kampanie PPC umożliwiają całkowitą kontrolę nad przekazem, kosztami, słowami kluczowymi. Powierzając prowadzanie działań firmie / specjaliście zewnętrznemu traci się ten przywilej.
- Czas - szybkie reagowanie w kampaniach PPC może mieć niezwykłe znaczenie. Wyobraźmy sobie, że jest sobota, serwer nagle pada. Strona nie działa. W takiej sytuacji należy wstrzymać kampanię. Jednak kontakt z prowadzącymi działania reklamowe może być bardzo czasochłonny lub opóźniony. Kampania generuje wyświetlenia, wzrastają wydatki, klienci stają się coraz bardziej niezadowoleni.
--
Aneta Mitko
0 komentarzy:
Prześlij komentarz