Eksperci SEM odpowiadają...
Na co powinniśmy zwracać szczególną uwagę decydując się na kampanię reklamową w wyszukiwarkach?
Tak, jak w przypadku każdej innej kampanii reklamowej, powinniśmy ją dokładnie przemyśleć i zaplanować; zdefiniować cele, odbiorców, przekaz marketingowy, zasięg, budżet, czas działania. Warto przeanalizować wcześniej także to, co robi konkurencja, aby móc się wyróżnić, aby uniknąć popełnienia przypadkowego błędu, aby znaleźć niewykorzystaną niszę... Nie wolno zapominać nam także o okolicznościach zewnętrznych, towarzyszących uruchomieniu i prowadzeniu naszej kampanii. Trzeba ją zgrać w czasie z tym, co dzieje się offline - nie oferować kupna czegoś, co jeszcze nie znalazło się na naszych półkach sklepowych, nie promować czegoś, czego już nie ma w ofercie, itd. itp. Niestety, reklamodawcy popełniają masę tego typu błędów. Nie zwracają również uwagi na jakość / użyteczność / zrozumiałość docelowych stron kampanii, na które odsyła się internautów linkami sponsorowanymi. Niejednokrotnie strony te są źle przygotowane, niezrozumiałe, niefunkcjonalne... a to przecież integralna część kampanii PPC. Nie wystarczy spowodować, że użytkownik kliknie... z tego powinno jeszcze coś konkretnego wyniknąć - chociażby dłuższa wizyta na stronie... Decydując się na kampanię w wyszukiwarkach powinniśmy zwracać szczególną uwagę na kryteria mierzenia sukcesu. Skończyły się czasy, kiedy o sukcesie kampanii decydowała tylko ilość klików. Dziś mierzymy konwersje - sprawdzamy ile z tych klików zakończyło się... zakupem, rejestracją, subskrypcją, kontaktem, ponowną wizytą w serwisie, etc. Każda kampania to inwestycja. Przed jej rozpoczęciem musimy ustalić, jak będziemy mierzyć zwrot z tej inwestycji. Co go zwiększy, co jest zagrożeniem, co szansą. Kampania w wyszukiwarce musi mieć swój cel biznesowy - i o tym nie należy zapominać.
--
Aneta Mitko
0 komentarzy:
Prześlij komentarz