25 lutego 2010

Raport adStandard 2010

"adStandard 2010" to pierwsza edycja raportu o polskim rynku reklamy internetowej, przygotowana przez serwis Internet Standard.

W dokumencie znajdziemy między innymi informacje o najpopularniejszych formach reklamy online, o modelach rozliczeń stosowanych w kampaniach internetowych, o wskaźnikach efektywności reklamy na WWW. Obszerny fragment raportu poświęcono także marketingowi w wyszukiwarkach - reklamie kontekstowej oraz popularnym w Polsce sieciom reklamowym...

"(...) Ponad 250 mln zł wyniosła w Polsce wartość reklamy w wyszukiwarkach w pierwszych trzech kwartałach 2009 roku. Na działania SEM przeznaczanych jest już 28% budżetów reklamowych kierowanych do Internetu, podczas gdy jeszcze dwa lata temu było to 20%. W krajach europejskich marketing w wyszukiwarkach pochłonął już 43% budżetów reklamy internetowej (...)"

"(...) Precyzyjne dotarcie do użytkowników, stały monitoring działań i kontrola wyników, optymalizacja kosztowa oraz skalowalność wydatków reklamowych, a także szybkość uruchomienia i elastyczność prowadzenia kampanii... to atuty, które wciąż przyciągają reklamodawców i powodują ciągły wzrost zainteresowania tą formą reklamy (...)"

"(...) Współczesny marketing w wyszukiwarkach to... nie tylko PPC i SEO, ale... kompleksowość działań, których celem jest zarządzanie reputacją firmy w Sieci (...) Najbliższy okres upłynie zatem pod znakiem optymalizacji stron internetowych pod kątem serwisów społecznościowych oraz dbałości o widoczność marki w wynikach wyszukiwania w czasie rzeczywistym. Podkreśla się znaczenie geolokalizacji i wykorzystania Google Maps, a także personalizacji wyników wyszukiwania oraz wzrostu rangi pozycjonowania wideo i samego YouTube. Nie będzie też maleć zainteresowanie sieciami kontekstowymi, przed którymi otwierają się nowe ciekawe możliwości (...)"

Poniżej zestawienie form reklamy kontekstowej dostępnej w Polsce (str. 18 raportu)



Raport "adStandard 2010" można pobrać tutaj.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: