24 listopada 2010

Mała optymalizacja - szybki efekt

Popatrzcie... jak - w sumie niewielkie - zmiany optymalizacyjne w serwisie mogą wiele zmienić :) na lepsze jeśli chodzi o ruch na stronie.



Powyższy wykres pochodzi z Google Analytics. Dane dotyczą witryny o charakterze e-commerce, funkcjonującej w sektorze mediów.

Zmiany, o których mowa wdrożone zostały pod koniec września tego roku. Ich efekt widać było już na początku października br.

Co zostało zmodyfikowane? Zoptymalizowano jedynie tytuły (title) strony głównej, stron z kategoriami i stron produktowych oraz zmieniono postać linków wewnętrznych na bardziej przyjazną, zawierającą słowa i frazy kluczowe.

Zastosowano następujące szablony...

title strony głównej --> [ogólna fraza kluczowa] - [nazwa marki]
title stron kategorii --> [nazwa kategorii] - [główna fraza kluczowa] - [nazwa marki]
title stron produktowych --> [nazwa produktu] - [nazwa kategorii] - [główna fraza kluczowa] - [nazwa marki]

linki do stron kategorii --> [adres]/[nazwa kategorii]
linki do stron produktowych --> [adres]/[nazwa produktu]

Jako ciekawostkę dodajmy, że omawiany tu serwis działa od 10 lat i do tej pory nigdy nie był optymalizowany! Aż żal myśleć, ile wizyt stracono przez ten czas :/

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

3 komentarzy:

bluerank pisze...

Za dostarczenie danych dziękujemy Rafałowi :)

shpyo pisze...

Tak to bywa ze starymi domenami :)

czity pisze...

Warto mieć taką domenę z 2000 albo i wcześniej roku :). Dobrym przykładem są uniwersytety w Polsce.