Jak ochronić swoją markę w wyszukiwarce?
Podsumowanie wczorajszego SEMPO Webinar - Page One Dominance: How to Protect Your Brand
Prowadzący: Mike Essex oraz Samantha Stratton - Koozai.com
Wizerunek marki w wyszukiwarce jest obecnie niezwykle istotny, zwłaszcza w momencie, gdy firmy muszą się mierzyć z działaniami osób, które chcą i potrafią danej marce bezpośrednio zaszkodzić. Mogą to zrobić na kilka sposobów.
- Niskie ocenianie usług danej firmy – tu pojawił się przykład niskiego oceniania usług Ryanair.
- Publikacja artykułów o negatywnym wydźwięku na temat danego tematu lub nawet samej firmy - przykład artykułu o rychłym upadku Groupona.
- Pozycjonowanie zdjęć o negatywnym charakterze, czyli wyrządzanie szkód markom poprzez Google Images Search - trafionym przykładem okazały się tu grafiki promujące bojkot Coca-Coli lub Nestle.
Oto ogólne porady pomagające chronić markę online
- Każda firma powinna założyć firmowe konta na wszelkich możliwych (ale tylko renomowanych) serwisach. Do tego celu wykorzystać możemy takie miejsca i narzędzia jak: blog firmowy, konto na Facebooku, Twitterze, YouTube, LinkedIn lub innych serwisach eksperckich i społecznościowych.
- Należy zakupić domeny, których nazwy brzmią podobnie do nazwy naszej firmy, by inni nie byli w stanie wypozycjonować strony opartej na podobnie brzmiącej domenie, zawierającej negatywne opinie na temat marki.
- Warto publikować dużo i szybko, aby w Google News najświeższe newsy i treści promujące markę, znalazły się wysoko.
- Należy promować strony zawierające pozytywne opinie na temat naszej marki. Jest to ważne, ze względu na najbardziej kłopotliwe rodzaje fraz wyszukiwania typu: "brand" plus "oceny” lub "brand" plus ”recenzje”. Najłatwiej jest zaatakować markę właśnie poprzez takie frazy, dlatego warto promować strony z recenzjami, nad którymi "mamy władzę".
- Google coraz chętniej pokazuje w wynikach wyszukiwania multimedia, trzeba więc zadbać także o ten aspekt. Kontent graficzny i filmowy, który pojawia się w wynikach wyszukiwania na zapytania związane z marką, powinien mieć pozytywny charakter.
- W związku z ostatnimi zmianami w SERP`ach dość istotna stała się budowa stron. Rozszerzone linki witryn powinny jak najlepiej informować użytkowników o zawartości danej strony.
--
Redakcja
1 komentarzy:
Co do bojkotu tych marek to nie mam złudzeń. Fajny artykuł.
Prześlij komentarz