Dlaczego ta reklama? Zmiany w AdWords
Kilka dni temu Google wprowadził możliwość kontroli wyświetlanych linków sponsorowanych przez samych internautów. Na stronach wyników wyszukiwania oraz w poczcie Gmail pojawił się komunikat "dlaczego ta reklama?". Klikając dowiemy się, z jakiego powodu Google wyświetla nam tę konkretną reklamę oraz uzyskamy możliwość zablokowania wybranych reklamodawców lub rezygnacji z reklam personalizowanych.
Uruchomienie nowej funkcjonalności budzi jednak pewne wątpliwości. Po pierwsze, żeby móc skorzystać z powyższych opcji, użytkownik musi być zalogowany. Jeżeli korzystamy z kilku kont googlowych sprawa się komplikuje. Zarządzanie listami zablokowanych reklam na rożnych kontach może być pracochłonne. Z kolei jako niezalogowani użytkownicy, nadal jesteśmy narażeni na widok niechcianych reklam.
Manager preferencji reklamowych Google daje nam możliwość sprawienia, by reklamy wyświetlane w sieci reklamowej były dla nas bardziej interesujące. Mamy dostęp do kategorii naszych zainteresowań, które Google stworzyło na podstawie naszej aktywności w Sieci. Możemy je edytować lub zupełnie zrezygnować z reklam dopasowanych do naszych zainteresowań - tym samym zablokować Google możliwość przechowywania pliku cookie w naszej przeglądarce.
Jak te zmiany mogą wpływać na sytuację reklamodawców?
Wydawać by się mogło, że nowy wygląd linków sponsorowanych z dopiskiem "dlaczego” jest nieszkodliwy z punktu widzenia reklamodawcy. Udało nam się jednak trafić w Sieci na zupełnie inny przykład zwiększonej kontroli emisji reklam...
--
Aneta Mitko
1 komentarzy:
Opcja blokowania reklamy pojawia się gdy wejdziemy na stronę z linku AdWords w krótkim czasie wycofamy się z powrotem do Google. Gdzieś czytałem, że chyba jeśli powrót do wyszukiwarki nastąpi w ciągu 15 sekund, ale nie tej akurat informacji nie jestem pewien. Sens takiego działania ma być taki, że skoro wycofaliśmy się tak szybko z powrotem do wyszukiwarki to reklama / treść strony docelowej była nieadekwatna do zapytania i przez to mało wartościowa.
W każdym razie w google.pl blokowanie danej reklamy jest jak najbardziej możliwe.
Prześlij komentarz