Czym się zajmuje analityk w Polsce oraz jakich narzędzi używa?
Podczas konferencji Internet 2K12, Zbigniew Nowicki zaprezentuje wnioski z raportu Web Analytics Survey - Study 2012. Pozycja analityki internetowej w Polsce. Będzie to oficjalna premiera raportu, który w późniejszym czasie zostanie udostępniony w naszym serwisie.
Obaj Panowie udzielili wywiadu redakcji Internet Standard. Poniżej prezentujemy jego fragment:
Internet Standard: Czym jest analityka i czym się różni od statystyki? Jaką oferuje wartość dodaną?
Ralf Haberich: Osobiście używam definicji: analityka mierzy sukces naszej działalności w Sieci i dostarcza wskazówek, jakie decyzje podejmować w przyszłości by ten sukces utrzymać. Różnica tkwi głównie w przedziale czasowym. Statystyka dostarcza nam zestawienia danych z przeszłości, podczas, gdy analityka - z założenia - koncentruje się na przyszłości.
Zbigniew Nowicki: Po pierwsze, trudno w temacie analityki mówić o wartości dodanej w stosunku do statystyki i odwrotnie. Analityka przy prognozowaniu trendów korzysta ze statystyki, gdzie trzon procesu opiera się na eksperckiej ocenie zgromadzonych danych oraz identyfikacji konkretnych schematów i zdarzeń. Mówimy, że coś jest statystycznie możliwe w ramach przeprowadzonej analizy danych - czyli analityki internetowej.
Ralf Haberich: To właśnie dzięki analityce możesz stać się lepszym marketerem w Internecie. Poprawa wyników finansowych to zawsze cel nadrzędny…
Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją wywiadu, którego Zbigniew Nowicki i Ralf Haberich udzielili redakcji Internet Standard, czyli organizatorowi zbliżającej się konferencji Internet 2K12.
--
Redakcja
2 komentarzy:
Szczerze powiedziawszy to oczekiwałam czegoś więcej po takim poważnie i konkretnie brzmiącym tytule. A swoją drogą temat bardzo ciekawy.
Uważam, że temat bardzo ciekawy - może nie ma zbyt wielu informacji, ale i tak warto przeczytać.
Prześlij komentarz