17 lipca 2013

Ulepszona integracja Google Analytics i Google AdWords

Użytkownicy obu narzędzi marketingowych Google z pewnością znają i korzystają z praktycznej funkcjonalności, jaką jest integracja Analytics i Adwords. To dzięki niej możemy nie tylko śledzić jakość ruchu, jaki jest sprowadzany poprzez płatne kampanie, ale przede wszystkim zwrot z inwestycji poczynionych w pozyskanie użytkowników.

W ostatnim czasie Google wprowadził pełniejszą integrację Google Analytics i Google AdWords

W pierwszej kolejności rozwiązał jeden z dokuczliwych problemów w zakresie raportów GA dla Adwords, a mianowicie brak nadpisywania nazw kampanii. Do tej pory każda zmiana nazwy kampanii skutkowała pojawieniem się nowej kampanii w raportach GA. Wielu specjalistów PPC z pewnością ma doświadczenia z reorganizacją i przemianowaniem kampanii na potrzeby uporządkowania rozrastającej się struktury konta i niejednokrotnie rosnącej też liczby kont. Brak aktualizacji nazw kampanii utrudniał śledzenie ich skuteczności w czasie i nieraz zmuszał do wykorzystania karkołomnych filtrów, w celu  pogrupowania statystk dla konta/kont Adwords.

Zakłamane były też dane na temat rentowności kampanii o wcześniejszej, nieużywanej już nazwie. Powodem było przypisanie im przychodu na podstawie danych z modułu e-commerce GA, podczas gdy koszt tej samej kampanii przypisywany były już w całości do kampanii o zaktualizowanej w Adwords nazwie. Koszty kampanii importowane są bowiem z konta AdWords, a tam nazwy kampanii się nadpisują. Efekt?


Z początkiem lipca menedżerowie PPC, którzy doświadczyli powyższych utrudnień w raportowaniu, mogli odetchnąć z ulgą. Statystyki dla jednej kampanii AdWords, raportowane dla kilku kolejnych odsłon jej nazwy w raportach GA, zostały wreszcie zagregowane. Obecnie jest tak:


Google zapowiada kolejne ulepszenia w zakresie integracji Google Analytics i Google AdWords.
Czekamy przede wszystkim na wzbogacone raporty dotyczące kampanii rozszerzonych, czyli dane pomocne w zaawansowanej modyfikacji w obrębie kierowania reklam i zarządzania stawkami CPC.

--

Karolina Rosińska - SEM Analyst w Bluerank


Udostępnij:

3 komentarzy:

Tomeek pisze...

Właśnie powinni jeszcze wzbogacić raporty kampaniach rozszerzonych ciekawe kiedy pojawią się następne ulepszenia.

lukasss pisze...

Dobrze, że wreszcie je zagregowali to było dość uciążliwe.

Leszek pisze...

Jestem bardzo zadowolony z tej integracji wreszcie mogę nadpisywać nazwy kampanii.