Aktualizacja algorytmów Panda 4.0 & Payday Loan 2.0
Po kilkumiesięcznej przerwie i spokoju webmasterów oraz specjalistów z branży SEO, Google znów wprowadza odrobinę niepewności.
MozCast jak również inne tego typu narzędzia, wykrył wysokie skoki „temperatury” w wynikach wyszukiwania. W poniedziałek 19.05, początkowo zanotował również rekordowe spadki, jak to bywało przed samymi aktualizacjami algorytmów Google.
Matt Cutts we wtorkowe popołudnie potwierdził obawy rynku, zamieszczając na Twitterze informację o wdrażaniu aktualizacji Panda 4.0 oraz Payday Loan 2.0.
Algorytm Panda 4.0, jak powiedział sam Matt Cutts na Search Marketing Expo in March 2014, jest „miękką” aktualizacją, która ma na celu wsparcie małych przedsiębiorstw, umożliwiając im pojawianie się w wynikach wyszukiwania Google. Czy rzeczywiście strony mniejszych firm są w stanie przebić wielkie serwisy w rankingu Google? Na pewno z biegiem czasu się o tym przekonamy.
PayDay Loans 2.0 - aktualizacja ma na celowniku „bardzo spamowe zapytania” (“very spammy queries”) powiązane z branżą finansową oraz pornograficzną. Pierwsza aktualizacja PayDay Loans miała miejsce 11 czerwca 2013 roku, uderzając w m.in. 4% tureckich zapytań, dla których, jak twierdzi Matt Cutts, poziom spamu jest bardzo wysoki.
--
Piotr Jędrasik, Junior SEO Specialist
0 komentarzy:
Prześlij komentarz