31 lipca 2015

Z ostatniej chwili - zakłócenia w poprawności zbierania danych


W ostatnich dwóch dniach zaobserwowaliśmy pewne anomalie w raportach Google Analytics. 


#1 duplikacja transakcji
Na forum partnerskim pojawiła się istotna wzmianka o duplikowanych transakcjach, które zaczęły występować z dniem 28.07.2015 r. Kłopot leży po stronie Google’a i zostaliśmy zapewnieni, że trwają prace nad jego rozwiązaniem.  Postanowiliśmy przyjrzeć się, czy problem dotknął też naszych klientów. Na ten moment nie jesteśmy w stanie ocenić skali zjawiska z uwagi na brak określonych reguł jego występowania. Zaobserwowaliśmy jedynie, że zduplikowane transakcje pojawiają się tylko na niektórych kontach i cechują je różne źródła wejścia.



#2 dane w widokach UserId
Na początku czerwca bieżącego roku pisaliśmy o funkcji UserID i powiązanym z nią specjalnym widoku raportowania, w którym odkładają się „tylko i wyłącznie” dane z sesji zainicjowanych przez użytkowników z nadanym unikalnym identyfikatorem. Stwierdzenie „tylko i wyłącznie” wydaje się być od wtorku nieaktualne, bowiem zaobserwowaliśmy, że we wspomnianych widokach odkładają się dane ze wszystkich sesji.

Problem także został poruszony na forum partnerskim. Czekamy obecnie na komentarz Google’a w tej sprawie. Jak to wygląda u Was? :)

--
Weronika Kraszula, Junior Digital Analyst


Udostępnij:

4 komentarzy:

Jacek Szymański pisze...

Również błędy ;)

paweł pisze...

rowniez. kilka duzych kont . A macie też błąd po wybraniu konkretnej kampanii ( nie adwords) ? pokazuje wiele losowych źródeł z różnych kampanii

tomek pisze...

u mnie w zamówieniach nie było problemu
problem był natomiast 29 lipca w widokach user id

Weronika Kraszula, Junior Digital Analyst pisze...

@Paweł, problemów z kampaniami (na ten moment) nie zaobserwowaliśmy, ale będziemy czujni :)