AdPortal - polski sposób na linki sponsorowane
1 czerwca rusza nowy system reklamy kontekstowej naszej rodzimej produkcji.
AdPortal to platforma służąca do samodzielnego tworzenia i zarządzania kampaniami promocyjnymi w Sieci, opartymi na krótkich reklamach tekstowych opatrzonych odnośnikiem WWW. Z systemu będą mogli skorzystać bezpośrednio sami reklamodawcy promujący swoją markę online oraz właściciele powierzchni reklamowej, którzy mogą przystąpić do programu. AdPortal funkcjonować będzie na podobnych zasadach jak AdWords i AdSense. Reklamodawca po skonstruowaniu swojej reklamy będzie miał możliwość określenia jej budżetu (np. dzienny limit wydatków), wybrania miejsc emisji reklamy (spośród skategoryzowanych tematycznie serwisów), zdecydowania o czasie jej emitowania (wybrane dni tygodnia albo np. konkretne daty), a także określenia warunków geotargetowania. Reklamy funkcjonować będą 'w systemie aukcyjnym', zatem w przypadku dużego zainteresowania jedną powierzchnią, wyświetlona zostanie na niej ta reklama, dla której ustanowiono najwyższy budżet. Właściciele powierzchni zarabiają na kliknięciach w reklamy wyświetlane na ich stronach, reklamodawcy rozliczają się w modelu CPC (nie płacą za wyświetlenie reklamy). Układ korzystny dla obu stron i prawdopodobnie marketingowo bardzo skuteczny. Wykorzystuje przecież potencjał, jaki tkwi w linkach sponsorowanych i boksach reklamowych. Jako pierwsze tego typu samodzielne rozwiązanie na polskim rynku (pomijamy systemy funkcjonujące już przy wyszukiwarkach - OnetKontekst i AdKontekst), AdPortal staje się godnym uwagi narzędziem w promocji poprzez reklamę kontekstową.
--
Aneta Mitko
0 komentarzy:
Prześlij komentarz