21 grudnia 2006

Eksporterzy w wyszukiwarkach

W ubiegłym miesiącu pisaliśmy o promocji w wyszukiwarkach, jako skutecznym sposobie docierania do kontrahentów zagranicznych. Dziś, kilka liczb opisujących rosyjski rynek internetowy, co z pewnością zachęci polskich eksporterów do tego, aby na dobre zaistnieć w wynikach wyszukiwania Yandex lub na stronach lokalnego portalu Rambler, bo warto...

Jak oceniają analitycy, w Rosji już za 5 - 6 lat będzie najwięcej spośród europejskich internautów, tj. 47 mln osób! Firmy eksportujące swoje towary i usługi na Wschód zyskają prawie dwa i pół razy większy rynek potencjalnych odbiorców, do których łatwo dotrzeć przez Internet... a 'rosyjski Internet' wart będzie wówczas 1 mld USD.

Dla przedsiębiorców, którzy chcą prowadzić interesy z Rosją i pozyskiwać partnerów handlowych na tym rynku przy wykorzystaniu potencjału Sieci ważną informacją będzie fakt, że aż 64% rosyjskich internautów korzysta z lokalnej wyszukiwarki Yandex. Na drugim miejscu pod względem popularności znajduje się wyszukiwarka Rambler, z której korzysta 53% użytkowników. Google ma u Rosjan tylko 28%...

Jeśli więc pozycjonować się w Rosji, to z pewnością przede wszystkim w wyszukiwarkach lokalnych, jeśli promować się poprzez linki sponsorowane, to niekoniecznie na stronach Google, jeśli szeroko się reklamować, to np. na łamach znanego i lubianego rosyjskiego portalu Mail.ru... itd.

Więcej informacji w wywiadzie z Maciejem Gałeckim, w magazynie Eksportuj.pl.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: