AdWords Chat – porozmawiaj z doradcą Google na żywo
Google uruchomił niedawno chat room mający być kolejnym narzędziem do kontaktowania się z pomocą programu Google AdWords. Daje on możliwość porozmawiania na żywo z doradcą Google, który odpowie na wszystkie pytania dotyczące linków sponsorowanych, reklamy kontekstowej, metod płatności i wielu innych kwestii.
Chat jest dostępny przez przeglądarkę, a sam dostęp do niego jest bardzo prosty - nie wymaga osobnego rejestrowania się, wystarczy podać imię oraz adres e-mail do kontaktu. Nie musi być to adres przypisany do konta AdWords, ale w takim wypadku można opcjonalnie podać e-mail, pod którym takie konto jest założone.
Nasze wrażenia z testu? Doradca był bardzo pomocny, prawe w ogóle nie musieliśmy czekać na jego odpowiedzi. Odpowiedzi były rzeczowe i konkretne - kiedy np. zadaliśmy pytanie o rekomendacje dotyczące optymalnej liczby słów kluczowych w grupie reklam, zaproponował, że postara się dla nas więcej dowiedzieć i odpisać nam w późniejszym terminie na e-mail. Po kilku godzinach otrzymaliśmy długą i wyczerpującą odpowiedź na konto kontaktowe. Miłym zaskoczeniem była propozycja darmowej optymalizacji konta - doradca zaoferował nam to i poprosił o dane konta.
Korzystając z AdWords Chat należy pamiętać o różnicy czasu. Doradcy znajdują się w USA, tak więc przed godziną 15 czasu polskiego może być trudno kogoś zastać. W wypadku nieobecności doradcy, mamy możliwość wpisania pytania w formularz, który pojawia się w oknie czatu – odpowiedź dostajemy na podany przez nas adres e-mail.
AdWords Chat jest chyba sporym krokiem do przodu, jeśli chodzi o jakość obsługi klienta i szkoda, że czat jest w tej chwili dostępny jedynie w języku angielskim. Niestety, pracownik Google z którym rozmawialiśmy nie potrafił nic powiedzieć o planach udostępnienia chatu również lokalnie, w językach ojczystych. Pewnie przyjdzie nam trochę poczekać na polskich doradców, jednak nie zmienia to faktu, że narzędzie jest dobre i z pewnością przydatne dla wszystkich zainteresowanych promocją przez linki sponsorowane.
Poniżej zapis fragmentu rozmowy :-)
Thank you for contacting Google AdWords. Please hold a moment while we route your chat to a specialist who will help you with your question: "".
Payal has received your message and will be right with you.
Payal: Hello Lukas. Thanks for contacting Google AdWords. How may I help you today?
Lukas: hi. Could you tell me how many keywords I can add to AdWords group?
Payal: We do not have a keyword limit, however, we do advise advertisers not to use so many keywords that keywords reach an unmanageable level.
Payal: Does this answer your question?
Lukas: hmm. Thx, but I cant add more then 2000 keywords by AdWords Editor
Payal: I understand. Then you may have hit an unmanageable level.
Lukas: ok. Can you tell me how many keywords is optimal?
Lukas: if there is some optimal number of keywords :)
Payal: We typically recommend created tightly themed keyword lists containing 20-30 keywords.
Payal: This is the best way to get highly relevant traffic to come to your ads.
Payal: You can definitely ad more keywords.
Payal: However, Lukas, were you trying to add 2000 keywords to a single ad group?
Payal: Please note that AdWords Editor currently works with accounts containing up to 200 campaigns and 20,000 ad groups.
Payal: However, it may not allow you to add 2000 keywords to your account if the keywords are reaching unmanageable levels.
Lukas: yes. It's a tourist campaign. We have new offers: exotics at winter and skiing in Europe. We have trips to Austria, Italia, Slovakia and France. each country is one group. and there are many places in each country. and we use long tail too (like "France skiing cheap" "France skiing last minute" etc.) so we have thousands of keywords
Payal: Lukas, would you mind if I looked into this a bit more on my end and then sent you an email later today about the issue?
Payal: I want to make sure I give you the best information possible about this.
Lukas: Yes. It will be very kind of you. Thx. One more thing: google advisors in our country recommend to use long tail – they said it could reduce CPC.
Payal: Could you clarify your last question, Lukas?
Payal: What do you mean by 'longtaile'?
Lukas: general keywords: Skiing France, Skiing Alps, Winter trips...
Payal: I understand. Yes, you could use some general keywords in your account, however, highly targeted keywords would be more effective.
Payal: Perhaps you could divide the keywords up across ad groups?
Lukas: Long tail: Skiing France Last minute, Skiing France cheap, skiing France 14 days trip - so its more specific quota
Payal: Using keyword variations is definitely a good way to get more users to see your ads.
Payal: However, perhaps you could divide these keywords across ad groups even further?
Lukas: yes, but it generate more keywords :) that’s why I have 2000 and more per one group
Payal: Well, one action you could take is create a separate ad group for 'Skiiing France Cheap,' 'Skiing France Trip Planner,' etc.
Payal: Does this make sense?
Payal: Then, you could separate the keywords some more across ad groups so that they don't reach unmanageable levels.
Payal: Lukas, if you are able to create a basic campaign in your account for skiing in France right now, what I could do is offer you a free optimization for this campaign.
Payal: Would you be interested in this option?
Payal: However, before we could do this, you would need to submit your payment information.
Payal: Would you be able to do this?
Lukas: well. Thanks, but it will not be necessary. I understand that you recommend to create more specific groups and use specific keywords to each group. And probably it will be ok to create more specific ad-text too. Am I understand you correctly?
Payal: Yes, exactly. I think doing that will help you receive more relevant clicks.
Payal: Lukas, is there anything else I could assist you with today?
Lukas: No, thanks a lot! It's all. May I ask where are you working now? Where is "chat-center" you work in. Are Google planning to create local chats for some more countries? in Poland for example :) It will be easier for me to speak in my own language :)
Payal: I'm not sure if we're coming out with a Chat Center in Poland anytime soon.
Payal: I, however, am chatting from Ann Arbor, Michigan, USA.
Payal: Does this answer all of your questions?
Payal: It looks like you're all set. If you have any more questions, please feel free to visit the AdWords Help Center at https://adwords.google.com/support.
Thank you for contacting Google AdWords. Your chat session has ended. Click To Print
--
Łukasz Matuszewski
4 komentarzy:
Nie chcę nikogo rozczarować, ale czat w AdWords nie jest nowością. Korzystałem z niego pierwszy raz w listopadzie 2006 :). Jeśli chodzi o transkrypcję rozmowy - bardzo ciekawa, dziękuję za podzielenie się :).
Ja rozmawiałem na czacie AdWords w maju :-) Jednak dodatkowo pomogli mi w sprawach związanych z Google Analytics (łączenie z adwordsem) :-). Plus przyjmowali zlecenia !
A dla mnie to jednak (choć może wstyd się przyznać) jakiś tam news. Wprawdzie nie siedzę w SEM zbyt głęboko i nie śledzę na bieżąco nowości, ale pracuję w interactivie, a z Googlem jeszcze nie czatowałem :)
Nobody's perfect Panowie. Jako autorowi tego posta pozostaje mi tylko powiedzieć, że dla mnie osobiście ów czat to sprawa niedawna :) jakkolwiek pojęcie jest oczywiście względne. Po prostu nie miałem okazji z niego korzystać w ubiegłym roku... dopiero w tym. Ktoś nieskromny mógłby powiedzieć, że nie musiał ;-) szukać tam pomocy, ale to oczywiście byłoby przegięcie, bo każdy (a już na pewno w tej branży) uczy się cały czas - ja
również :)
Jako przedstawiciel Bluerank z kolei dziekuję naszym uważnym czytelnikom, którzy nie tylko wytknęli mi tę nieścisłość, ale (mimo, że w niektórych przypadkach to w końcu nasza konkurencja) również docenili wartość treści
notki dzieląc się dodatkowo własnymi wrażeniami z rozmów z doradcami Google.
PS
No i miło nam także, że jednak znalazł się ktoś, kto dowiedział się czegoś nowego :) mimo dyskusyjnej newsowatości newsa ;) Za ten komentarz również dziękujemy...
Pozdrawiam
Łukasz
Prześlij komentarz