Wyszukiwarki a lojalność internautów
Marzeniem każdego właściciela witryny jest zdobycie jak największej liczby użytkowników lojalnych, czyli takich, którzy powracają do serwisu i spędzają na jego łamach sporo czasu. O lojalnych internautów walczą także wyszukiwarki internetowe…
Badania przeprowadzone przez Nielsen/NetRatings pokazują, że trzy największe światowe wyszukiwarki radzą sobie w tym zakresie dosyć dobrze. Jak zwykle, w rankingu prowadzi Google (79% użytkowników powracających), następne jest Yahoo (69%) oraz MSN/Windows Live (65%).
Jednak wśród wyszukiwarek to nie sprawa lojalności jest najważniejsza. Okazuje się, że trudniejszym zadaniem jest zapewnienie sobie wyłączności, ponieważ większość z nas w trakcie wyszukiwania używa więcej niż jednej wyszukiwarki równocześnie. Aż 84% internautów korzystających z MSN równolegle używało serwisów pozostałej dwójki. W przypadku Yahoo było to 78%, natomiast Google (znów zajmując pierwszą pozycję w tym zestawieniu) miało tylko 63% takich użytkowników.
Sytuacja tego typu jest bardzo korzystna dla reklamodawców, którzy mogą bardziej efektywnie prowadzić swoje kampanie linków sponsorowanych poprzez obejmowanie zasięgiem użytkowników wszystkich trzech serwisów wyszukiwawczych. Natomiast z punktu widzenia nowych wyszukiwarek, takich jak np. Hakia, Spock czy mniej popularnych jak Ask… No cóż… będzie im o wiele trudniej przebić się na rynku i zmienić przyzwyczajenia internautów, którzy ciągle korzystają z tych samych serwisów, pomimo tego, że inne mogą oferować bardziej innowacyjne funkcje.
--
Aneta Mitko
3 komentarzy:
W porządku, tylko jedna uwaga - nazywanie Ask.com "nową wyszukiwarką" to nie jest najszczęśliwszy pomysł. O ile się nie mylę, to Ask jest obecne na rynku przynajmniej od 1996 ;-)
no tak - skrot myslowy - nowa to tutaj tyle co malo popularna rzadziej uzywana
Doprecyzowane :)
Prześlij komentarz