16 listopada 2009

Dlaczego warto pozycjonować e-commerce?

Bo serwisy tego typu odwiedzają nie tylko ci, którzy chcą coś kupić, ale także internauci, którzy szukają informacji - nasi potencjalni klienci.

Aby im ułatwić dotarcie do tych informacji, zadbajmy - z jednej strony o intuicyjną nawigację serwisu, oraz o wszystkie inne aspekty jego użyteczności (np. sprawnie działająca wyszukiwarka wewnętrzna)... z drugiej - o odpowiednią obecność poszczególnych stron serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Jak się bowiem okazuje, poprawa w zakresie widoczności, nawigacji i użyteczności, może mieć - w końcowym efekcie - znaczący wpływ na podniesienie sprzedaży.

Jakie są obecnie główne bariery zakupu?

  • 34% osób docierających na stronę z zamiarem zakupu, nie znajduje tego, czego szuka.
  • Dla 13% przeszkodą w dokonaniu zakupu jest cena.
  • Kolejne 13% potencjalnych nabywców towarów (usług) odstrasza wygląd, nawigacja i struktura serwisu, jednym słowem - brak jego użyteczności.
Dobrze zaplanowana strategia optymalizacji i pozycjonowania sklepu internetowego zapewni serwisowi wartościowy ruch. Osoby zainteresowane kupnem konkretnego produktu trafią wprost z wyszukiwarki na stronę prezentującą ten produkt i umożliwiającą dodanie go do koszyka, internauci poszukujący tylko informacji (np. w temacie warunków zakupu) trafią bezpośrednio na podstrony prezentujące regulamin sklepu... etc. Potencjalni klienci nie uciekną z serwisu, nie poczują się w nim zagubieni, zrealizują swoje cele i... jest duża szansa, że powrócą.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: