7 listopada 2013

Reklamy dynamiczne, jako źródło pozyskania dobrej jakości zasięgu

Wykorzystywanie reklam dynamicznych w Google jest możliwa już od dłuższego czasu. Reklamy są wyświetlane automatycznie na podstawie treści witryny, co sprawia, że przy tworzeniu grup reklam nie trzeba zawierać list fraz kluczowych i tytułów reklam. Wystarczy podać kilka parametrów witryny, z których Google zaczerpnie treści do nagłówka reklamy tekstowej.

Produkt dobrze sprawdza się w przypadku serwisów e-commerce, turystycznych (zróżnicowane produkty i usługi) oraz w serwisach zawierających dużo podstron o różnorodnej treści jak np. serwisy ogłoszeniowe.

Wykorzystanie DSA w kampanii dla branży ogłoszeniowej

Tworząc strategię działań dla czołowego serwisu branży ogłoszeniowej w Polsce, wzięliśmy przede wszystkim pod uwagę możliwość wykorzystania reklam dynamicznych w wyszukiwarce Google. Serwis zawiera bardzo dużo różnorodnej treści, a budowa adresów URL pozwala na stworzenie dynamicznych celów na kilka sposobów.

Kampania serwisu ogłoszeniowego polega na promocji dużej liczby ofert z kilkuset różnorodnych branż. Przekaz reklamowy kierowany jest na całą Polskę. Reklamy targetujemy również do branż z wybranych województw, miast, a nawet dzielnic. Tak szczegółowa baza ogłoszeń wymaga bardzo precyzyjnego kierowania, a produkt jakim jest DSA taką precyzję nam umożliwia.

DSA – od czego zacząć?

Jak już zostało wspomniane, w reklamach dynamicznych jest wykorzystana zawartość witryny. Decydujemy o tym jaką część serwisu chcemy udostępnić do ‘emisji’ w reklamach. W naszym przypadku były to ogłoszenia z poszczególnych branż, kierowane zarówno na całą Polskę, jak i na wybrane województwa.

Z dostępnych w AdWords dynamicznych celów reklamy, korzystaliśmy z poniżej zaznaczonych:

Żeby uzyskać jak największy zbiór podstron, które będą wyświetlały się  w obrębie danej grupy reklam (branża), cele dynamiczne zostały zdefiniowane jako oddzielne warunki. Należy pamiętać o takim zdefiniowaniu celów, by warunki się nie wykluczały się wzajemnie (np. aby nie kierować w jednym warunku jednocześnie na strony kategorii w sklepie i na produkty, gdyż w takim zawężeniu nie znajdzie się ani jedna podstrona).

Reklamy tekstowe DSA – tworzenie

Kreacje przypominają standardowe reklamy tekstowe z tym, że przy ich tworzeniu nie wpisujemy nagłówka. Koncentrujemy się na dwóch wersach opisu, a nagłówek jest generowany dynamicznie. Musimy pamiętać o tym, by wersy były dość uniwersalne (promujemy ogłoszenia z danej branży). W reklamach wdrażamy także widoczny adres URL, pomijamy natomiast URL docelowy. Jeśli chcemy śledzić skuteczność reklam, korzystamy z parametru ValueTrack.

Więcej informacji tutaj: https://support.google.com/adwords/bin/answer.py?hl=pl&answer=1133262

DSA – wnioski z kampanii

Wdrożenie kampanii DSA (testowo 180 grup reklam) przełożyło się na następujące wyniki:
 -/ ruch w serwisie zwiększył się o ok. 15%,


-/ DSA wpłynęło na obniżenie kosztów CPC,
- śr. koszt CPC dla całego konta to 0,10 zł,
- śr. koszt CPC dla kampanii DSA to 0,06 zł,

-/ DSA wpłynęło na wzrost CTR.


Kampanie DSA, jako narzędzie do optymalizacji działań

Dodatkowo, kampanie DSA (a dokładniej informacje jakie są wyświetlane w nagłówku) zostały wykorzystane do optymalizacji konta na kilka sposobów:

- na podstawie ilości zapytań zostały wyodrębnione nowe grupy reklam,
- istniejące grupy reklam zostały zasilone dodatkowymi frazami kluczowymi (analogicznie jak w raporcie wyszukiwanych fraz),
- wykluczane zostały również frazy kluczowe, które mają niski CTR (co przekłada się na wyższy CTR dla całego konta i zwiększa wynik jakości).


Nasze spostrzeżenie i jednocześnie ciekawostka w stosowaniu reklam dynamicznych jest taka, że w nagłówku reklamy wyświetla się więcej niż przewidzianych 25 znaków. Zdarzyło się nam zaobserwować reklamę DSA z większą ilością znaków w nagłówku, ponad 60 :)




Reasumując, reklamy dynamiczne w wyszukiwarce Google najlepiej sprawdzają się w serwisach zawierających dużo różnorodnej treści. Dobrze zdefiniowane cele dynamiczne mają wpływ na precyzyjne dotarcie do grupy użytkowników zainteresowanych ofertą, sprowadzając do serwisu ruch bardzo dobrej jakości. Kampanie charakteryzują się wysokim wskaźnikiem CTR oraz niskimi kosztami CPC. Powyższe parametry przekładają się na globalny koszt klika i CTR w całym koncie.

--
Ola Piechocka - Paid Search Manager w Bluerank


Udostępnij:

1 komentarzy:

Mateusz Goliat pisze...

Gdybyście napisali (w kolejnym artykule) coś więcej o śledzeniu za pomocą ValueTrack to byłoby super :)
Pozdrawiam!