Wyszukiwarki - szansa czy zagrożenie dla wydawców
Temat rywalizacji czy też pewnego konfliktu interesów wyszukiwarek i wydawców internetowych powraca - tym razem w rozmowie z Colinem Crawfordem - wiceprezesem IDG, który - inaczej niż większość wydawców - wskazuje przede wszystkim wspólne pole do działania, a nie tylko powody do wzajemnego zwalczania się...
Zadaniem wydawców jest sprawić, by te osoby, które przyszły do nich z wyszukiwarek, następnym razem przyszły bezpośrednio na ich strony. (...) Użytkowników pozyskanych dzięki wyszukiwarkom mogą oni spieniężyć na wiele różnych sposobów. Uważam więc, że wyszukiwarki to rodzaj usługi świadczonej również wydawcom - mówi Crawford. W Stanach Zjednoczonych z wyszukiwarek pochodzi 50 - 70% ruchu na stronach, są więc kluczowe, by budować grupę użytkowników wokół danego serwisu.
Jest zatem na rynku dość miejsca dla jednych i drugich. Zdaje się, że problem polega jedynie na tym, że wyszukiwarki (jako firmy) są znacznie bardziej elastyczne i potrafią idealnie dopasować swój model biznesowy do aktualnych warunków rynkowych i zmian w świecie mediów, wydawcy natomiast starają się trzymać często starych założeń, nie biorąc pod uwagę aktualnych potrzeb odbiorców przygotowywanej przez nich treści, do której docieramy przecież przez Google, Yahoo, MSN czy inne wyszukiwarki.
--
Aneta Mitko
0 komentarzy:
Prześlij komentarz