Zamieszanie z aktualizacją algorytmu AdWords
Wspominaliśmy niedawno o planowanej aktualizacji algorytmu AdWords, który decyduje o kolejności wyświetlania linków sponsorowanych. Nie minęło kilka dni, a już można zaobserwować reakcje niezadowolonych reklamodawców. Powód? Oczywiście wyższe koszty kliknięć.
Wielu z nich nie rozumie wprowadzonych zmian, niektórzy są zaskoczeni wzrostem kosztów w przypadku bardzo skutecznych, długofalowych kampanii.
Postanowiliśmy dokładnie przeanalizować kampanie naszych klientów. W zdecydowanej większości przypadków parametry kampanii (skuteczność, koszt kliknięcia, pozycja tekstu reklamowego) pozostały bez zmian w stosunku do sytuacji sprzed aktualizacji algorytmu.
W niektórych przypadkach zauważyliśmy jednak również niekorzystne zmiany - np. w kampanii prowadzonej dla szpitala Pulsmed. Realny koszt pozyskania użytkownika dla słowa BMI (Body Mass Index - wskaźnik masy ciała) wzrósł średnio 10x! Okazało się, że strona docelowa kampanii (strona główna serwisu) nie jest wystarczająco zoptymalizowana pod to hasło, co najprawdopodobniej spowodowało - w związku ze zmianami dotyczącymi wagi stron docelowych - zmniejszenie parametru Quality Score i podniesienie kosztów kampanii.
Nasza natychmiastowa reakcja, polegająca na zmianie strony docelowej kampanii (obecnie jest to sekcja 'Oblicz swoje BMI' - najbardziej adekwatna w serwisie dla tego hasła) spowodowała, że parametr Quality Score z powrotem wzrósł i jednocześnie wpłynął na zmniejszenie kosztu pozyskania użytkownika. W tej chwili, po kilku dniach obserwacji, wyniki kampanii wydają się być stabilne, a my mieliśmy okazję przekonać się, jak funkcjonuje algorytm AdWords oraz jak duże znaczenie ma wartość merytoryczna stron docelowych kampanii i ich optymalizacja pod kątem wyszukiwarek.
--
Maciek Gałecki
0 komentarzy:
Prześlij komentarz