26 września 2006

SEM liderem rynku reklamy w USA

Jak wynika z najnowszego raportu IAB, wydatki na marketing internetowy w wyszukiwarkach w pierwszej połowie 2006 roku utrzymały swoją pozycję w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Reklamodawcy nadal wydają 40% budżetów reklamowych na obecność w wynikach wyszukiwania, co może nie pokrywa się całkowicie z wcześniejszymi optymistycznymi prognozami, ale jest na pewno pozytywną informacją.

Autorzy raportu spodziewają się ponadto wzrostu popularności reklam multimedialnych (zwłaszcza formatów video), jednak patrząc na dynamikę zmian zachodzących w tym segmencie (a właściwie jej brak) nie należy przypuszczać, by przetasowania nastąpiły szybko. Jeszcze zatem przez jakiś czas wydatki na wyszukiwarki będą królowały w budżetach marketingowych amerykańskich firm.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: