25 września 2006

Podobna konwersja w SEO i PPC

Firma WebSideStory opublikowała wyniki kolejnego badania dotyczącego marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Na podstawie próbki prawie 60 milionów wizyt internautów na 20 dużych serwisach e-commerce działających w sektorze B2C określono, że poziom konwersji zamówień z wizyt generowanych poprzez linki sponsorowane oraz naturalne wyniki wyszukiwania jest podobny i równocześnie istotnie większy (ponad 50%) od ogólnej konwersji na każdej witrynie.

Nieco większa konwersja zamówień została nawet zanotowana dla użytkowników, którzy zostali pozyskani przez płatne odnośniki (3,40%) niż przez obecność w naturalnych wynikach wyszukiwania (3,13%). Można to tłumaczyć większą elastycznością kampanii pod względem konfiguracji i komunikacji z potencjalnym klientem (możemy usunąć nieefektywne słowa kluczowe, dokładnie opracować cały tekst reklamowy czy też precyzyjnie wybrać stronę docelową). Nie zmienia to jednak faktu - i taki jest zresztą generalny wniosek płynący z tego badania - że najlepiej być obecnym w obu obszarach równocześnie - niektórzy internauci patrzą wyłącznie w naturalne wyniki wyszukiwania (i klikają je z różną częstotliwością), a pole przeznaczone na reklamę cechuje nieco gorsza ekspozycja. Nie można również zapomnieć o efekcie synergii - zauważalność (a więc i szansa na kliknięcie) znacznie rośnie, gdy odnośniki do serwisu są obecne w obu miejscach równocześnie.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

0 komentarzy: