Statystyki z zagranicy
Ostatnie dni przyniosły trochę nowych wiadomości na temat popularności wyszukiwarek na rynkach zagranicznych. I tak w Chinach Baidu zwiększa przewagę nad Google - obsługuje już ponad 60% wszystkich zapytań (prawie 37% więcej, różnica powiększyła się znacznie w stosunku do poprzedniego okresu). Lider jest również lepiej rozpoznawalny niż jego bezpośredni konkurent - pozytywną informacją dla Google jest za to fakt, że 3 na 4 chińskich internautów korzysta z więcej niż jednej wyszukiwarki (gdzie ta lojalność?). Wszystkim zaintrygowanym sukcesem Baidu polecamy artykuł, który ukazał się w NY Times.
Firma Hitwise poinformowała natomiast o uruchomieniu Hitwise Data Center - dedykowanych sekcji zlokalizowanych w obrębie poszczególnych witryn krajowych (USA, Wlk. Brytania, Australia i Nowa Zelandia, Hong Kong oraz Singapur), zawierających ciekawe i regularnie aktualizowane zestawienia statystyczne, wśród których możemy znaleźć m.in. informacje o popularności wyszukiwarek na danym rynku czy też najpopularniejsze słowa kluczowe w zdefiniowanych branżach. Całość jest regularnie uzupełniana wybranym raportem i innymi informacjami, które mogą zainteresować marketerów SEO/SEM.
--
Aneta Mitko
0 komentarzy:
Prześlij komentarz