Wyszukiwarki wewnętrzne - kolejne badania
Firmy WebSideStory i Patricia Seybold Group opracowały badanie poświęcone wykorzystaniu wewnętrznych wyszukiwarek na serwisach internetowych. Okazuje się m.in., że zdecydowana większość (9 na 10) zapytań jest krótka - jedno- lub dwuwyrazowa, a średnio kilkanaście procent akcji poszukiwania informacji nie przynosi żadnych rezultatów.
Dane te są niewątpliwie ciekawe - rozkład zapytań jest nieco inny od tego, który jest charakterystyczny dla wyszukiwarek ogólnych (tutaj popularność zdobywają zapytania dłuższe, bardziej dokładne), zapewne ze względu na dużo mniejszą ilość zindeksowanych informacji. Internauci nie boją się otrzymać zbyt wielu wyników, albo może wręcz, pomni wcześniejszych doświadczeń, zadają najbardziej ogólne zapytania, by w ogóle uzyskać jakiekolwiek informacje zwrotne...?
Kilkanaście procent "bezwynikowych" zapytań wydaje się być również całkiem dużą ilością - po raz kolejny okazuje się, że analiza i optymalizacja wewnętrznych wyszukiwarek mogą przynieść znaczące korzyści. W wartościach bezwzględnych może to być przecież wielu internautów, którzy będąc niezadowolonymi z wyników wyszukiwania, wybiorą ofertę konkurencyjną.
--
Aneta Mitko
0 komentarzy:
Prześlij komentarz