Gazeta się pozycjonuje...
I najwięksi muszą podejmować obecnie działania SEO. Kiedyś pisaliśmy w takim kontekście o Allegro, dziś o portalu Agory, która oferuje szybsze indeksowanie stron w swoim katalogu w zamian za umieszczanie linków zwrotnych prowadzących do poszczególnych serwisów tematycznych portalu Gazeta.pl (pogoda.gazeta.pl, serwisy.gazeta.pl/turystyka).
Linki zewnętrzne prowadzące do Gazety umieszczone na wartościowych serwisach WWW (z dużą oglądalnością, wysokim współczynnikiem page rank) pomogą stronom Agory w pozycjonowaniu się na konkretne hasła. W tym przypadku to często wyszukiwane przez internautów określenia: pogoda, prognoza pogody, turystyka.
--
Aneta Mitko
2 komentarzy:
Czy takie postawienie sprawy przez Gazetę nie łamie zasad Google?
Nie jest to może płacenie bezpośrednio w zamian za linki, ale z pewnością rodzaj zachęty generującej "sztuczne", bo nie oparte na treści ale na partykularnych interesach i zakrzywione wyniki wyszukiwania.
A to jest chyba wlasnie cos, czego Google chce uniknac...
A co z katalogami i innego rodzaju serwisami, ktore wymagaja umieszczenia zwrotnego odnosnika? Problem jest znacznie szerszy, ciekawe jest to, ze nawet tak duzi gracze jak Gazeta.pl zaczynaja myslec o pozycjonowaniu... Widac te miliony internautow to za malo. Z drugiej strony, jezeli konkurenci tego nie robia (tzn. sie nie pozycjonuja), stawia to w lepszej pozycji sama Gazete, ktora ma szanse pozyskac jednak nowych internautow bez specjalnie duzych (oczywiscie relatywnie) wysilkow.
A czy Google jakos zareaguje na problem? Coz, moze wystarczajaco skuteczny bedzie tutaj filtr tematyczny odnosnikow - jezeli pojawia sie niezwiazane z tematem to ich wartosc (sila) bedzie bliska zeru...?
Prześlij komentarz