14 maja 2007

Pay per click & Pay per look

Google umie zliczać kliknięcia w reklamy online, teraz ma jeszcze do dyspozycji technologię, która w tzw. realu zlicza spojrzenia na reklamę... obwieściły w ostatni weekend media.

Model rozliczenia za tego typu działania promocyjne ma być analogiczny do tego, jaki funkcjonuje w przypadku systemów reklamowych Google z tą tylko różnicą, że nie liczą się tu kliknięcia a zerknięcia… na przykład na plakat czy billboard.

Zapowiedź takiego sposobu mierzenia efektywności reklamy tradycyjnej i sposobu podejścia do jej budżetowania w zależności od skuteczności, potwierdza tylko rewolucyjność samej idei funkcjonowania linków sponsorowanych. Ich pojawienie się w świecie mediów i reklamy wyznaczyło jak widać zupełnie nowe kierunki rozwoju tej branży...

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

2 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Ciekawi mnie opłacalność takich badań :)

Bluerank pisze...

... pewnie można by się także zastanowić nad ich dokładnością ;-)