13 czerwca 2007

Z wyszukiwarki do sklepu

Wirtualne Media za firmą badawczą Hitwise podają, że sklepy internetowe zdobywają swoich klientów przede wszystkim dzięki wyszukiwarkom, które w ub. miesiącu wygenerowały na stronach handlowych 25% wizyt. Dzięki wyszukiwarkom, tj. w dużej mierze poprzez działania SEO / SEM, które realizowane są przez firmy z sektora e-commerce przede wszystkim pod kątem Google. To Google generuje sklepom największą oglądalność. Wg Hitwise, w maju br. wyłącznie z tej wyszukiwarki pochodziło ponad 15% wizyt na stronach e-sklepów.

Dobrą wiadomością dla ich właścicieli jest fakt, że tendencja jest wzrostowa, wiec inwestowanie w marketing wyszukiwarkowy oraz pozycjonowanie będzie przynosić coraz lepsze efekty i więcej klientów.

Jak SEO / SEM wpływa na e-commerce pisaliśmy już wielokrotnie. Zachęcamy do przejrzenia notek poruszających właśnie to zagadnienie.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

1 komentarzy:

Anonimowy pisze...

A mnie sie ostatnio gdzies przeczytalo (jak znajde to podrzuce link) ze idziemy teraz w kierunku jakby to powiedziec - grania domenami, ze coraz bardziej beda liczyc sie znaczace i latwe do zapamietania domeny, po ktorych coraz wiecej internautow bedzie wchodzic na strony handlowe. Czyli chcac kupic w necie np. kurtke wpisze w okienku adresu "kurtki.pl" a nie bede juz wpisywac slowa "kurtki" w oknie wyszukiwania. Problem tylko w tym, ze atrakcyjnych domen jest ograniczona ilosc, a takich producentow kurtek calkiem sporo wiec pewnie linki sponsorowane spokojnie "przezyja" ten trend.