8 miliardów euro na linki w Europie
Linki sponsorowane publikowane na stronach z wynikami wyszukiwania wygenerują w Europie 8 miliardów euro w 2012 roku. Będzie to 80% wzrost w ciągu 5 lat... - podaje firma Forrester.
Na taki stan rzeczy wpłynie kilka czynników. Po pierwsze, populacja europejska będzie się zwiększać, a tym samym zwiększy się liczba internautów, którzy z sukcesywnie będą spędzać w Sieci coraz więcej czasu, na coraz szybszych łączach internetowych. Ponadto, jak wynika z badań, 83% konsumentów regularnie dokonuje zakupów online, co oznacza dużą szansę dla reklamodawców na dotarcie do takich klientów właśnie poprzez linki sponsorowane. Poza tym, wyszukiwarki stają się najpopularniejszym narzędziem do odnajdywania produktów przed samym dokonaniem zakupu. I wreszcie… konsumenci coraz chętniej kierują się opiniami innych konsumentów, które można łatwo znaleźć na WWW. Mniej ufają tradycyjnym reklamom.
Forrester estymuje, że inwestycje w linki sponsorowane wyniosą 8,1 miliarda euro w Europie. Dla porównania - dziś jest to kwota rzędu 4,5 miliarda euro. Linki stanowić będą najważniejszy sektor reklamy internetowej. Reklama banerowa osiągnie w 2012 wartość tylko 5,6 miliarda euro. Rzeczywiście różnica jest znacząca.
--
Aneta Mitko
0 komentarzy:
Prześlij komentarz