9 kwietnia 2008

Reklama kontekstowa w Polsce

Money.pl przyjrzał się polskiej reklamie kontekstowej, jej potencjałowi, prognozom analityków oraz wadom i zaletom tej formy promocji...

Powstał z tego obszerny artykuł (Reklama kontekstowa zdobędzie 40% budżetów) zamieszczony na stronach portalu i praktyczne zestawienie zbierające informacje na temat zasięgu poszczególnych sieci reklamowych, które pozwala - zwłaszcza osobom mało zorientowanym w zagadnieniu - usystematyzować swoją wiedzę na ten temat.

Załączony screen pochodzi z serwisu Money.

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

2 komentarzy:

Szymon Nitka pisze...

A skąd dane na temat zasięgu AdSense? Nigdy mi w oko nie wpadły takie liczby.

Trudno mi uwierzyć w tak niewielką różnicę, i to na korzyść Adkontekstu, pomiędzy nim właśnie a AdSense. Nawet jeśli kilku niemałych Adkontekst kręci.

... nie żebym dobrze Netsprintowi nie życzył :]

Anonimowy pisze...

mysle, ze zasieg reklamy kontekstowej podawany w tym raporcie jest obarczony sporym marginesem bledu, bo:

1) ciezko okreslic zasieg dziesiatek czy nawet setek tysiecy witryn zrzeszonych w sieci (uwzgledniajac np. wspologladalnosc)
2) do badania tego zasiegu wykorzystywana jest technologia gemius, oglednie mowiac - dziurawa i niedokladna
3) ciezko zestawic dane zebrane w rozny sposob (inaczej powstala liczba dla netsprinta, inaczej estymowana byla wartosc dla google)

ale suma summarum wniosek jest jeden - reklama kontekstowa daje spory zasieg :]