10 listopada 2006

Ile kosztuje SEO

W Polsce niewiele... jeśli za punkt odniesienia przyjmiemy skalę zarobków pozycjonerów na Zachodzie. Koszt (wynagrodzenia) specjalisty search engine optimization (czy też search engine marketing) zależy oczywiście od jego kompetencji i wykonywanych zadań, ale i tak zwykle przewyższa on ceny usług polskich agencji SEO, mimo porównywalnej często jakości tychże usług.

Polacy - jako pozycjonerzy - okazują się solidnymi i wszechstronnymi wykonawcami (stąd zwiększająca się liczba międzynarodowych projektów w tej branży). Nieco inne - bardziej kompleksowe podejście do zagadnienia pozycjonowania i odmienna, niż na przykład w USA, struktura agencji SEO sprawia, że pracujący w niej specjaliści dysponują nierzadko tak szerokimi kompetencjami (choć na pewno trochę mniejszym doświadczeniem, bo 'polski Internet' jest młodszy), jak amerykański SEO Guru, zarabiający nawet 200 000 USD.

To chyba powód do dumy dla nas i do tego bardzo dobra wiadomość dla polskich firm, które korzystają z usług SEO oferowanych na rodzimym rynku :)

--
Aneta Mitko


Udostępnij:

3 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Już pomijając fakt, że podane na SEOmoz kwoty są jedynie próbą szacunków a nie zestawieniem twardych danych do których możnaby się odnieść, to sądzę że kwoty te świadczą o wielkości rynku a nie o umiejętnościcach specjalistów od wyszukiwarek. Nie bezpośrednio oczywiście.

To co jednak najbardziej zwróciło moją uwagę to całkiem trafny podział na specjalistów domowych i korporacyjnych, a także spis stanowisk wraz z ich opisem. Interesujące, dzięki za link. :)

Anonimowy pisze...

a u nas najlepiej zarabia telekomunikacja :) http://mediaregionalne.pl/news,3602,128,0,Kto_w_Polsce_zarabia_najwiecej?.html

Anonimowy pisze...

A ja mysle, ze te dane swiadcza o tym jak duze przelozenie na zyski firmy moze miec praca takiego specjalisty seo. Przeciez inaczej nikt by nie placil takich pieniedzy...

Ciekawy jest rowniez podzial na coraz wezsze specjalizacje - u nas chyba kazdy zajmuje sie wciaz wszystkim w seo...