Mobilne wyszukiwarki popularne w USA
Jak podaje Nielsen, 46 milionów amerykańskich posiadaczy komórek skorzystało z mobilnej wyszukiwarki w trzecim kwartale 2007 r. - rynek rozwija się zatem bardzo dynamicznie (przypomnijmy, że w prawie rok temu prezentowaliśmy prognozy rozwoju dla mobilnego wyszukiwania na 2007 rok i nie były one tak optymistyczne). Wyszukiwanie najczęściej odbywało się za pomocą dwóch usług:
- GOOG-411 (18 milionów osób), z której korzystały przede wszystkim kobiety i starsi użytkownicy,
- tzw. SMS-based search, czyli wysłania SMS-a z zapytaniem (14 milionów użytkowników), który był z kolei bardziej popularny wśród mężczyzn i młodszych osób.
- local listings - dane dotyczące lokalizacji, adresu, itp.
- wszelkiego rodzaju informacje - sportowe, wiadomości czy prognoza pogody,
- mobile content - treści przygotowane specjalnie z myślą o telefonach komórkowych.
Co więcej, po raz kolejny okazuje się, że mobile search wciąż potrafi zaskoczyć, różniąc się od podobnego mu 'zwykłego' wyszukiwania na komputerze - na przykład hiszpańskojęzyczni Amerykanie zdecydowanie bardziej wolą usługi Yahoo!, YellowPages SMS i SuperPages SMS niż wskazuje na to popularność tych serwisów w całej grupie użytkowników urządzeń mobilnych. Widać wyraźnie, że na naszych oczach rozwija się nowa forma wyszukiwania, wymagająca odrębnego podejścia i analizy upodobań grupy docelowej - oczywiście w imię skutecznych i efektywnych kampanii reklamowych :-)
--
Aneta Mitko
0 komentarzy:
Prześlij komentarz